Bucurestiul este in campanie electorala, insa acest lucru trece aproape neobservat. Panourile electorale sint mult mai putine in comparatie cu alegerile de anul trecut, afisele lipsesc aproape cu desavirsire, iar emisiunile electorale de la posturile de televiziune sint difuzate la ore cind audienta este minima. Analistii sint de parere ca, spre deosebire de 2004, miza alegerilor pentru fotoliul de edil-sef al Capitalei este mult mai mica.

Cristian Parvulescu: "Un singur politician de prima mina"

Majoritatea specialistilor considera ca actuala campanie electorala este una destul de stearsa, printre cei care impartasesc un asemenea punct de vedere fiind si presedintele Pro Democratia, Cristian Parvulescu. "In aceste alegeri lipseste cu desavirsire miza. Cu exceptia Aliantei PNL-PD, partidele politice au manifestat un dezinteres evident in a arunca in lupta electorala politicieni de prima mina. Din aceasta cauza interesul alegatorilor pentru acest scrutin este foarte scazut. Amintiti-va ca, in 1998, la alegerile partiale din Bucuresti, au fost 22 de candidati, iar partidele importante si-au trimis oameni de prima linie. Din pacate acum, situatia este radical diferita", ne-a declarat Parvulescu. El considera ca PSD este un foarte bun exemplu de formatiune care a preferat sa-si aleaga drept candidat la Primaria Capitalei un politician din esalonul doi. "Nominalizarea lui Vanghelie, care are o notorietate negativa, a fost decisa in conditiile in care nici una dintre personalitatile de prim-rang ale PSD nu a dorit sa intre in lupta, avind in vedere sansele mici de a cistiga competitia din Bucuresti", sustine Parvulescu.

Stelian Tanase: "Jocurile sint facute"

Analistul Stelian Tanase pune linistea din campania electorala pe seama "senzatiei ca jocurile sint facute dinainte". "Unul dintre candidati (Adriean Videanu - n.r.) se considera dinainte cistigator si nu se implica, iar cel vazut ca perdant nu este dispus sa cheltuiasca foarte multi bani", crede acesta.

Citeste si:

Bogdan Teodorescu: "Campania scurta a omorit interesul"

Sociologul Bogdan Teodorescu aduce in discutie si durata mica a campaniei electorale, de doar 15 zile, care in opinia sa "omoara interesul" electoratului.
O alta cauza a apatiei din campania electorala identificata de analisti este faptul ca electoratul bucurestean este satul de politica, dupa confruntarile de anul trecut. "Ar putea fi o decizie strategica a staff-urilor de campanie, pe fondul acestei saturatii ce domneste in rindul electoratului. Probabil se merge pe o campanie discreta pentru a nu enerva alegatorii", considera Stelian Tanase. In opinia sa, saptamina viitoare va fi mai efervescenta decit cea in curs. "Cred ca se va miza pe tehnica finish-ului, iar candidatii si echipele lor de campanie isi vor mobiliza toata energia si resursele pe ultima suta de metri".

Si Cristian Parvulescu considera ca apatia din aceasta perioada este cauzata de faptul ca "alegerile prezidentiale sint prea apropiate". In opinia sa, dar si a lui Bogdan Teodorescu, aceasta situatie va va avea drept consecinta o prezenta scazute la urne, sub 36%.

Campanii umoristice

O particularitate a acestei campanii electorale este dimensiunea umoristica. Afisele independentului Cristian Popescu ("Piedone") sint in marea lor majoritate caricaturi, iar sloganurile lui Daniel Marian Vanghelie (PSD) sint graitoare in acest sens: "Fidel unei Capitale seduse si abandonate", "Poti sa fii european daca te speli la lighean?", "La cit platim, strazile ar trebui spalate cu sampon". Stelian Tanase crede ca electoratul, plictisit de atita politica, prefera acest tip de campanie electorala.