In urma discutiilor, cele doua parti au ajuns la concluzia ca in conditiile in care s-a pierdut finantarea pentru pasajul Titulescu se poate porni de la zero. "Este imperios necesar sa se organizeze concurs public pentru realizarea unui proiect pe baza caruia sa se obtina o noua finantare", afirma Ralu Filip. Si aceasta in conditiile in care s-a gasit deja si o solutie. Este vorba despre mutarea Garii de Nord intre Gara Basarab si Podul Grant, sa se construiasca un pasaj subteran Orhideelor - Titulescu, iar vestibulul Garii sa fie plasat intre actuala Gara de Nord si Gara Basarab unde bucurestenii au la dispozitie un nod al mijloacelor de transport subteran si de suprafata.

"Mentinerea proiectului cu pasaj suprateran nu este justificata, afecteaza dezvolaterea orasului si este doar o problema de orgoliu. Este inadmisibil ca Primaria nu doreste sa se consulte cu Ordinul Arhitectilor din Bucuresti", afirma Ralu Filip. In opinia sa daca "se va merge orbeste" pe proiectul existent, se va crea intre pasaj si Podul Grant "o zona moarta, sufocanta" care nu va cotribui la fluidizarea circulatiei. "De aceea cer ca astfel de decizii sa nu se ia decat dupa dezbateri publice si consultarea Ordinului Arhitectilor", a subliniat Ralu Filip.

PROIECTE.

Citeste si:

El considera salutara ideea organizarii de concursuri publice si pentru proiecte care sa sporeasca valoarea urbanistica si utilitara a Lacului Morii si a Raului Dambovita pentru bucuresteni. Ideea concursului public este sustinuta de Filip si in cazul centrului istoric al Capitalei. In opinia sa, proiectul trebuie sa vizeze intreg centrul Bucurestiului si nu numai zona Palatului Domnesc si sa stabileasca ce trebuie pastrat si ce nu. Ralu Filip propune totodata incheierea unui protocol intre Ordinul Arhitectilor si primaria Capitalei care sa instituie consultarea acestuia inainte de a se lua orice decizie legata de dezvoltarea urbana a orasului.