Politica 5 Iulie 2007 00:11
In momentul de fata niciun partid parlamentar nu si-a creionat o tema concreta de campanie pentru alegerile europarlamentare.

Totul se rezuma la declaratii de principiu. Niciun mesaj, niciun slogan, niciun concept, nicio strategie concreta. Dar isi fac calcule peste calcule privind numarul fotoliilor pe care doresc sa le obtina in legislativul european. Alegerile europarlamentare ar trebui sa fie insa extrem de importante pentru partide si sa fie tratate cu seriozitate. Nu numai pentru ca de ele depinde imaginea Romaniei in fata Uniunii Europene, dar aceste alegeri reprezinta si o unitate de masura a locului pe care se afla fiecare partid in fata electoratului.

Guvernul, ioc!

Seful campaniei PNL pentru euroalegeri, secretarul general al partidului, Dan Motreanu, a spus ca "de-abia facem echipa de campanie si impartim domeniile. Avem mai multe idei insa nu s-a luat o decizie politica in acest sens". Referitor la numarul de mandate pe care liberalii spera sa le obtina in urma alegerilor pentru PE, PNL se gandeste insa "la 6-7 mandate, deci minim 18%, scorul pe care l-am obtinut in 2004". Motreanu a adaugat ca in primul rand "ne intereseaza calitatea umana, fie ca sunt doi (candidati alesi - n.r.), fie ca sunt sase, PNL vrea profesionisti acolo".

Nici UDMR nu are pana acum vreun mesaj-magnet pentru electoratul maghiar. seful campaniei Uniunii pentru PE, presedintele executiv al UDMR, Kelemen Hunor, a precizat ca "nu pot sa va spun acuma mai nimic" pentru ca "noi lucram acum pe aceasta strategie, sa vedem daca ajungem la o intelegere cu episcopul Tokes, atunci vom avea o alta strategie, daca nu vom ajunge la o intelegere, atunci trebuie sa facem alta strategie". Referitor la numarul de mandate pe care UDMR spera sa le obtina la euroalegeri, Kelemen Hunor a spus ca "in mod rational, maxim trei, dar doua mandate, daca vom depasi pragul de 5%, vom obtine sigur".

Opozitia, in pom si ea

Democratii au reusit pana acum sa imparta "niste pliante in toate judetele cu mesajul pentru campanie", a spus senatorul PD Radu Berceanu, "dar am vorbit sa facem un alt material in august, mai proaspat", a completat acesta. "Noi avem o lista alfabetica de peste 70 de oameni, care au fost selectati de vreo trei ori, noi ne-am gandit totusi sa avem peste 15 candidati", a precizat Berceanu numarul de mandate pe care il vrea PD. Purtatorul de cuvant al PC, Bogdan Ciuca, a spus ca "noi vom stabili pe 3-5 august, la Brasov, lista candidatilor pentru PE, temele de campanie si strategia propriu-zisa" si ca partidul a stabilit obtinerea unui procent de minim 7%.

Potrivit sefului campaniei electorale a PRM la euroalegeri, Valentin Dinescu, in partidul lui Vadim de-abia acum "se cizeleaza" un mesaj catre electorat. "Una din devizele PRM va fi <in Europa, cu fata la popor>", a spus totusi Dinescu. Potrivit acestuia, PRM mizeaza pe cel putin sapte mandate de europarlamentar.

Seful campaniei PSD la euroalegeri, Titus Corlatean, nu a putut explica strategia partidului in lupta pentru europarlamentare, fiind intr-o intrunire la Bruxelles. insa potrivit unor declaratii anterioare ale sale, liderii grupului socialist din PE se vor afisa in campania electorala alaturi de cei ai PSD, iar sloganul adoptat de PSD ar fi o combinatie intre cel al partidului si un cuvant referitor la UE.

PIN-ii cei silitori

Doar PIN a prezentat o strategie concreta la alegerile europarlamentare. Vicepresedintele formatiunii, Lavinia sandru, a spus ca mesajul pe care se va axa Initiativa Nationala in campania electorala pentru PE este renegocierea Tratatului de aderare a Romaniei la UE. intrebata despre numarul de europarlamentari pe care vrea sa-l obtina PIN, vicepresedintele formatiunii, Lavinia sandru, nu a dat insa un numar de mandate tinta.


Despre autor:

Sursa: Curentul.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.