Daca pentru PSD miza alegerilor trecute a reprezentat-o iesirea lui Geoana cit mai putin umilit din batalia cu Basescu, pentru Alianta - dar mai ales pentru Videanu - speranta este ca "cel ce vine dupa Basescu" sa repete performanta actualului presedinte de a cistiga din primul tur Capitala. Un orizont destul de optimist, avind in vedere ca la nivelul echipei de campanie a Aliantei se ia deja in calcul destul de serios probabilitatea unui al doilea tur de scrutin.

Un test si pentru Orban

In cuvinte simple, situatia in interiorul Aliantei este aproape bizara. Liderul PNL Bucuresti, Ludovic Orban, poate deveni principalul responsabil in cazul in care Videanu va termina sifonat alegerile. El este seful de campanie al lui Videanu, post pentru care chiar a luptat, dar greul la partea de organizare il duc liderii bucuresteni ai PD, mai-marele lor fiind Alin Albu. Oficial insa, Ludovic Orban este si strategul politic, si cel tehnic al candidatului Videanu. Ceea ce trebuie sa faca Orban mai mult decit orice este sa mobilizeze echipele mixte de campanie PNL-PD, care sa mobilizeze electoratul.

Notorietatea, slabiciunea si speranta lui Videanu

Problema candidatului Videanu, inca de la intrarea in cursa, a fost notorietatea sa nu foarte ridicata. Asa se explica aparitia sa constanta in diferite formate de emisiuni, de dezbatere sau divertisment. Practic, in ultima vreme Videanu nu a refuzat nici o invitatie. In timp, notorietatea lui Adriean Videanu a crescut exponential o data cu ascensiunea in PD, iar ascensiunea in PD, o data cu zerourile adaugate contului din banca. Temperamentul sau pasnic si uneori prea conciliant i-au adus simpatie si incredere in interiorul partidului, dar i-au limitat cresterea notorietatii.

Citeste si:

Calculele aliatilor spun ca in acest moment intentia de vot in Bucuresti este undeva in jur de 30 de procente, iar intentia este ca, daca ea va creste, diferenta de voturi sa mearga spre candidatul portocaliu, dupa cum explica Ludovic Orban. "Intentia de vot in acest moment este de peste 55% pentru Adriean Videanu. Ceea ce noi trebuie sa facem este sa crestem gradul de notorietate, pentru ca pe masura ce este cunoscut, creste si intentia de vot. Acesta pentru noi este un avantaj, in cazul lui Vanghelie lucrurile stau diferit la capitolul notorietate. El este deja foarte cunoscut, ceea ce inseamna ca bazinul de crestere este mai mic."

"Frica de Vanghelie"

"Marca" Basescu nu va fi folosita in campanie decit legat de faptul ca programul lui Videanu continua proiectul de dezvoltare al Bucurestiului lansat de Basescu in 2004, mai explica Orban. Dinspre oamenii PD implicati in campanie se spune insa ca factorul emotional, care nu poate lipsi din nici o campanie, va fi reprezentat de "frica de Vanghelie". Formulat in cuvinte, indemnul aproape subliminal va fi acela ca Bucurestiul nu poate fi reprezentat de un primar care nu foloseste corect limba romana. "Si nu numai", zimbeste vorbind despre "tactica anti-Vanghelie" unul dintre liderii de la sectoare.

Pastrind ascuns inca asul din mineca, Ludovic Orban spune insa ca Alianta nu va face o campanie negativa, ci va oferi solutii pentru problemele bucurestenilor. "Videanu va merge in punctele unde se deruleaza mari proiecte de constructie, santiere, in general in locatii din sectorul privat si mai putin in piete si in mediile mai putin favorizate. Asa a fost gindit contactul cu oamenii, cu argumentul ca "bogatia", cu care este asociat Videanu, stirneste invidii.