Dorinel Umbrarescu, omul de afaceri bacauan supranumit "Printul asfaltului de partid si de stat", nu a fost favorizat de fosta guvernare doar prin contractele fara licitatie pe care le-a primit, ci si prin rapiditatea cu care acestea i-au fost achitate.
Aproape 200 de miliarde de lei. Atit a platit ministerul lui Miron Mitrea catre firma lui Dorinel Umbrarescu, UMB Spedition SRL, intr-o singura zi. Si ce zi: una trista, de final de domnie.
Pe 14 decembrie 2004, la doua zile dupa al doilea tur al alegerilor prezidentiale si cind era limpede ca PSD va trece in opozitie, UMB Spedition SRL a emis catre Compania de Autostrazi o factura de 200 de miliarde de lei, reprezentind o plata partiala pentru reabilitarea Drumului National 1A, Centura Ploiesti Est - Sacele. Umbrarescu mai primise, pentru acelasi contract, transe de bani, insa cea mai mare dintre acestea abia depasea 15 miliarde de lei. Compania de Autostrazi, aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, s-a conformat dupa numai noua zile si, pe 23 decembrie, a achitat catre UMB Spedition 190 de miliarde de lei, prin doua dispozitii de plata: una de 180,5 miliarde (facsimil) si alta de 9,5 miliarde. Nu a fost singurul caz in care firma lui Umbrarescu s-a bucurat de prioritate la plata, in conditiile in care alte firme au asteptat cu lunile ca Ministerul Transporturilor sa-si achite obligatiile.
Potrivit documentelor existente la Compania Nationala de Autostrazi, contractele incheiate de companie cu firma UMB Spedition SRL, a lui Dorinel Umbrarescu, au fost platite cu prioritate. Anul trecut, Compania de Autostrazi a platit firmei bacauane aproape 600 de miliarde de lei, in contul a cinci contracte de reabilitare de strazi, incheiate in perioada 2002-2004. Cel mai mare interval de timp dintre momentul in care UMB Spedition a emis factura catre companie si cel in care a primit banii a fost, in cazul unei singure plati, de 67 de zile. Toate celelalte plati s-au efectuat dupa perioade cuprinse intre 7 si 23 de zile, dar cele mai multe dupa o saptamina.
Nu la fel stau lucrurile in cazul altor firme care au avut contracte cu Compania de Autostrazi. De exemplu, pentru un singur contract incheiat in 2002, firma Contrasimex a primit anul trecut 18,6 miliarde, in sapte transe, cu intirzieri cuprinse intre 57 si 122 de zile. Alte trei facturi emise, insumind 24 de miliarde, nu au fost platite nici pina acum si au intirzieri cuprinse intre 123 si 267 de zile. O alta firma, Secol, a incasat anul trecut, tot pentru un contract din 2002, 102 miliarde de lei, cu intirzieri cuprinse intre 29 si 130 de zile, si mai are de primit 143 de miliarde, desi au trecut in jur de 200 de zile de la emiterea facturii.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 22-28 aprilie
Sursa: garbo.ro
-
Cine sunt câștigătorii premiilor RoFintech Awards 2024?
Sursa: futurebanking.ro
-
O companie importantă de logistică și transport achiziționează 100 camioane...
Sursa: wall-street.ro
-
10 Mesaje pe care ar trebui să le lipim prin toată casa ca să le vedem cât...
Sursa: kudika.ro