In prezent, demiterea sefului statului se poate face numai daca se intruneste majoritatea voturilor cetatenilor inscrisi pe listele electorale. Acest lucru s-a intamplat in conditiile in care in sala de sedinta nu se aflau suficienti reprezentanti ai coalitiei de guvernamant, care sa faca posibila avizarea propunerii de respingere a proiectului.

Initiativa, apartinand unui grup de patru deputati ai PSD, a fost respinsa de Senat si a primit initial aviz negativ din partea Comisiei juridice. Dupa ce a fost supusa votului in plen, deputatii au decis sa retrimita documentul la comisie, pentru intocmirea unui raport suplimentar. In aceste conditii, regulamentul prevede ca deputatii juristi trebuie sa supuna la vot propunerea de respingere a proiectului de lege.

Pentru ca documentul se afla pe punctul de a primi aviz pozitiv, din cauza insuficientei voturilor in favoarea avizarii sale negative, deputatul PD Daniel Buda a solicitat o pauza de consultari. Dupa reluarea sedintei, deputatii au votat in favoarea propunerii privind amanarea cu o saptamana a dezbaterilor.

Explicatii, explicatii...

Contactandu-l pe presedintele Comisiei juridice a Camerei Deputatilor, conservatorul Sergiu Andon, pentru a afla amanunte pe marginea acestei situatii, care din pacate s-a repetat de prea multe ori in Parlamentul Romaniei, am avut surpriza sa aflam ca domnia sa se afla in teritoriu... cu probleme electorale urgente. Nefiind la curent cu "realizarile" subordonatilor sai din comisie... ne-a rugat sa revenim in 15 minute pentru a ne da atat de necesarele explicatii.

Citeste si:

Sunandu-l din nou, domnia sa ne-a vorbit de responsabilitatea "subordonatilor" sai atunci cand sunt in joc proiecte de legi importante. Nu acest lucru se poate vorbi despre acest proiect de lege, considerat unul dintre zecile de initiative care sufoca activitatea Parlamentului si a comisiilor de resort. Am incercat apoi sa-l sunam pe deputatul PRM, Lucian Bolcas, si el membru al comisiei juridice. Nici dansul nu a fost prezent la lucrari, pe motiv ca este membru in Biroul Permanent, delegandu-l pe ...un alt deputat PRM, Mircea Costache. Cercul vicios a continuat in conditiile in care deputatii au continuat sa se vaite pe marginea aceluiasi numar mare de initiative legislative.

"Este inadmisibil ca in Adunarea Nationala a Frantei sa treaca 50 de proiecte de lege , in timp ce anual prin Parlamentul Romaniei trec 600-700", s-au aparat unii dintre membrii Comisiei. Nimeni nu vorbeste insa de situatia inacceptabila potrivit careia nenumarati deputati si senatori lipsesc nemotivat de la lucrarile Parlamentului. Situatia din Comisia Juridica este, din pacate, o obisnuinta in Legislativul Romaniei.

Negocieri pe ultima suta de metri, indiferenta, binecunoscutele regrupari si dispute politice, pauzele de consultari, in care liderii de grup fac eforturi disperate pentru a-si aduce colegii de Coalitie la vot, lipsa cvorumului si exemplele pot continua.

Parlamentarii au mai venit si cu alte explicatii, gen...modificarea legii referendumului s-a mai discutat de cateva ori sau ca legile se schimba una -doua in functie de toanele uuia sau altuia dintre parlamentari. Mai mult, votul din comisii poate fi in functie de interesul personal, de partid sau la "schimb".

Nu putem sa nu amintim aici si de legea nescrisa existenta in Parlamentul Romaniei in care numele absentilor de la lucrarile comisiei "transpira" cu greu. "Parca, nu l-am vazut pe...dar nu pot sa bag mana in foc", se multumeste sa spuna cate un ales, care uita subit care dintre colegii sai au lipsit la lucrarile din comisii.Fragilitatea Coalitiei si chiulul "alesilor", fie ei de la Putere sau Opozitie, au generat surprize mari in actul parlamentar, in contextul in care legi prioritare pentru integrare si nu numai ai picat in urma lipsei cvorumului.Si exemplele nu sunt putine.....