Problema apare la numirea sefului SIE, unde nu exista o corelare intre Constitutie si legea SIE. Pentru ca legea fundamentala, Constitutia, are o greutate juridica mai mare decat legea de organizare a SIE, Claudiu Saftoiu va trebui sa treaca si el prin ciurul parlamentar.

Potrivit Legii nr. 1/1998 privind organizarea si functionarea Serviciului de Informatii Externe, actualizata si modificata prin OUG nr. 154/2001 si 98/2004, "Conducerea Serviciului de Informatii Externe se asigura de catre un director, cu rang de ministru, numit de Consiliul Suprem de Aparare a tarii la propunerea Presedintelui Romaniei". In aceasta ecuatie, parlamentarii nu au niciun cuvant de spus. Totusi, legea de organizare a SIE se bate cap in cap cu prevederile Constitutiei, unde, potrivit alineatului 2 din articolul 65, Camera Deputatilor si Senatul se reunesc in sedinta comuna, printre altele, si pentru numirea, la propunerea presedintelui Romaniei, a directorilor "serviciilor de informatii".

De cealalta parte, traseul numirii sefului SRI este reglementat de Legea 14/1992 privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informatii.

Citeste si:

"Serviciul Roman de Informatii este condus de un director, cu rang de ministru, numit de Camera Deputatilor si Senat in sedinta comuna, la propunerea Presedintelui Romaniei, in urma audierii celui propus de catre comisia insarcinata sa exercite controlul parlamentar asupra activitatii Serviciului Roman de Informatii, care va prezenta un raport in fata celor doua camere ale parlamentului", prevede legea de organizare a SRI.

Cele doua propuneri ale presedintelui Traian Basescu vor fi trimise parlamentului, urmand ca Senatul si Camera Deputatilor sa le discute in sedinta comuna stabilita pentru data de 4 octombrie.