Dupa schimbarile spectaculoase la varful Internelor si Politiei Romane, ministrul Vasile Blaga a anuntat, sambata, la Alba Iulia, ca, astazi, vor fi anuntate si alte nume ale unor chestori "obositi", care cer sa iasa la pensie. Conducerea MAI va realiza o evaluare manageriala a intregii activitati a inspectoratelor din tara, urmand ca, in baza concluziilor, sa fie propuse si alte masuri. Toate inspectoratele vor avea parte de verificari ale inspectorilor Corpului de Control. Unul dintre inspectoratele judetene vizate este cel de la Constanta. Uniunea Europeana a atras atentia asupra gradului mare privind contrabanda si traficul de droguri existente in port. Cu toate acestea, IPJ Constanta nu ar fi descoperit nici un caz de contrabanda. Raspunderea pentru eventualele neajunsuri constatate va fi impratita intre Politia Portuara, Politia de Frontiera si lucratorii condusi de chestorul Traian Jipa, despre care ministrul Blaga spunea ca "va fi unul dintre cei care vor obosi curand si se vor pensiona", asemeni celor sase chestori cu care MAI va inceta raporturile de serviciu la 28 februarie 2005 si al caror nume l-am prezentat in Adevarul de sambata.

Vasile Blaga nu se opreste doar la scuturarea structurilor ministerului pe care il conduce. El a mai precizat ca doreste clarificarea cat mai rapida a contractului de securizare a frontierelor, incheiat de fostul Guvern cu firma EADS. "Vom continua sa lucram cu aceasta companie, dar in alte conditii si la alte preturi, respectiv cele reale.

Clauzele contractului urmeaza a fi negociate.

Romania are termene stricte, pentru a prezenta Comisiei Europene planul unic de investitii pe frontiera si de aceea contractul cu EADS trebuie sa fie clar, atat pentru autoritati, cat si pentru opinia publica". In opinia lui Blaga, reanalizarea contractului se impune cu atat mai mult, cu cat prin acesta se acopera doar 6 judete de campie, in loc de 9, de pe viitoarea frontiera interna si linia litorala a Marii Negre. Dar cea mai grea, respectiv granita cu Ucraina, unde exista probleme serioase, nu face obiectul contractului. "Toate acestea trebuie clarificate", este de parere ministrul Administratiei si Internelor. "Voi cere premierului sa scoata contractul de la "secret", pentru a fi cunoscut intreg continutul lui, mai ales ca acesta cuprinde suprapuneri penibile". Contractul cu EADS nu este singurul care trebuie verificat si negociat.

Vasile Blaga si Emil Boc apreciaza ca ei vor sustine constructia autostrazii Bors-Brasov, obiectiv foarte important incredintat de guvernul Nastase firmei Bechtel, dar pretul lucrarilor trebuie sa fie unul corect. "Aici este vorba despre multi bani publici, care trebuie justificati. Nu se poate ca Romania sa plateasca pentru o autostrada un pret de 3-4 ori mai mare decat cel platit de Croatia aceleiasi firme", a spus ministrul Blaga. Trebuie sa asiguram costuri reale pentru toate proiectele. Toate achizitiile vor fi facute prin licitatie publica, nu prin incredintare directa". La randul sau, presedintele Traian Basescu aprecia, recent, ca acordul cu Bechtel pentru autostrada Transilvania a incalcat legislatia privind achizitiile publice, iar proiectul nu are acoperire din punct de vedere economic. Autostrada Bors-Brasov va avea o lungime de 415 km, patru benzi de circulatie, spatii destinate unor servicii - benzinarii, moteluri, restaurante, parcari de urgenta. Finalizarea lucrarilor este programata pentru anul 2012. Reprezentantii Bechtel spun ca acesta este cel mai mare proiect de acest tip din Europa.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.