Pesedistii au iesit ieri pe strazi pentru a imprastia fluturase denigratoare la adresa liderilor Aliantei PNL-PD, semn ca strategii partidului de guvernamant, care interpreteaza deciziile BEC dupa cum vor, au pus in functiune masina de manipulare. Mesajul agresiv la adresa liberalului Calin Popescu Tariceanu s-a regasit si in paginile unor cotidiane centrale si locale cunoscute pentru pozitia lor anti-PSD. Liberalii spun ca nu vor ridica manusa aruncata in noroi de catre adversarii politici.

Apropierea alegerilor face ca pesedistii sa lase la o parte "bunele maniere" si sa dea uitarii indemnurile sefulul lor Adrian Nastase privind desfasurarea unei campanii civilizate. Strategii Uniunii PSD+PUR au abandonat orice principiu de deontologie electorala si au lansat atacuri la persoana impotriva liderilor Aliantei D.A., apeland la tehnici primitive de manipulare a opiniei publice si uzand de prevederile evazive ale Biroului Electoral Central.

Apatia primelor saptamani de campanie pare sa se fi epuizat, pe masura ce ne apropiem tot mai mult de data la care romanii vor decide cine va guverna in urmatorii patru ani. Miscarile din ultimele zile arata ca presiunea alegerilor ii face pe cei care se ocupa de campania principalilor adversari politici sa-si schimbe strategia, astfel incat mesajul pozitiv pesedist de tipul "Faptele sunt politica mea", "Am crescut economia cu 25%", "Am construit 400 de sali de sport" este dublat de atacuri concentrate impotriva copresedintelui Aliantei D.A., liberalul Calin Popescu Tariceanu. Oamenii partidului aflat la putere au iesit ieri pe strazile Bucurestiului pentru a distribui sute de fluturasi ce contineau un mesaj agresiv la adresa liberalului, mesaj ce a fost difuzat si in mai multe cotidiene centrale si locale, unele dintre acestea fiind recunoscute prin politica lor editoriala anti-PSD. Ca sa fie siguri ca mesajul manipulativ va ajunge la alegatori, pesedistii au luat cu asalt si cutiile postale ale romanilor, inarmati cu fluturasii tipariti pe o hartie lucioasa, de buna calitate.

"Nu-i votati pe ciocoi"

Citeste si:

Poza candidatului Aliantei la functia de premier apare pe fluturas insotita de mesajul "Tariceanu are o avere de 570 de miliarde de lei", ca si cum a fi un om bogat este o infractiune. Asta nu ar fi nimic, in opozitie cu Tariceanu apare imaginea unei tinere care are un venit lunar de 3.800.000 de lei, mesajul fiind "PNL-PD propune acelasi impozit pentru miliardari si pentru tine. Nu spune D.A.". Pesedistii induc astfel ideea ca aliatii vor sa-i avantajeze pe cei cu avere in detrimentul saracilor prin impunerea cotei unice de impozitare de 16%. Manipulare grosolana, in conditiile in care introducerea cotei unice nu inseamna ca o persoana cu un venit de 3.800.000 de lei va plati aceeasi suma la stat ca o persoana care castiga 570 miliarde de lei, ci 16% din veniturile realizate. Cum cresterea economica cu care se lauda pesedistii nu se resimte in buzunarele romanilor, iar nivelul de trai este in continuare foarte scazut, reprezentantii actualei puteri mizeaza pe un mesaj de tipul "nu-i votati pe ciocoi", mesaj ce ar trebui sa prinda la o populatie care traieste in saracie. Atacul la persoana a fost practicat si la Constanta, unde pesedistii primarului Radu Mazare au impanzit orasul cu afise care il vizeaza pe liberalul Puiu Hasotti.

Alegatorul este suficient de inteligent ca sa nu se lase manipulat

Noua strategie a pesedistilor bazata pe atacul la persoana se prevaleaza de modul evaziv in care BEC a interpretat legile electorale. Mai exact, membrii BEC au interzis mesajele ce contin atacuri la persoana, cu precizarea ca este vorba despre acuzatii "calomnioase" la adresa candidatilor. Agatandu-se de notiunea de calomnios, ei au folosit imaginea lui Tariceanu pentru a declansa o campanie murdara impotriva principalului adversar politic, apeland la manipulare si nu direct la injurii. Liberalii si democratii nu intentioneaza sa depuna plangere la autoritatea electorala, dupa cum ne-a declarat purtatorul de cuvant al PNL, Eugen Nicolaescu. Nicolaescu spune ca aliatii nu doresc sa se coboare la nivelul campaniei murdare a pesedistilor care impart fluturasi cu atacuri la persoana si considera ca romanii sunt suficient de bine informati ca sa nu se lase pacaliti si manipulati de astfel de mesaje agresive.