Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, i-a cerut, miercuri, premierului Victor Ponta sa sustina continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania, considerand ca acest lucru ar fi o forma de respect a Capitalei fata de regiune.

"Solicit premierului Victor Ponta sa sustina continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania. Nu este un alt proiect mai important pentru Transilvania decat continuarea acestei autostrazi. Continuarea lucrarilor ar fi o forma de respect a Bucurestiului pentru cetateni si regiune si o recunoastere a faptului ca, la Bucuresti, Transilvania conteaza. Autostrada Transilvania are cel mai bun avocat in contributia Transilvaniei la bugetul national. Acest proiect se poate realiza si prin fonduri europene, pentru ca dupa incheierea contractului cu Bechtel nu mai exista niciun impediment in acest sens. Continuarea lucrarilor este o chestiune de bun simt si este nevoie doar de vointa politica", a declarat Boc, intr-o conferinta de presa, transmite MEDIAFAX.

Potrivit acestuia, in toate analizele FMI, Bancii Mondiale si CE se recomanda continuarea lucrarilor de investitii incepute, Autostrada Transilvania fiind, din acest punct de vedere, "o lucrare in derulare", cu beneficii majore asupra Transilvaniei.

"Lucrarile ar trebui sa fie continuate spre Oradea si ar trebui proiecte de expropriere pe tronsonul de la Targu Mures la Campia Turzii", a precizat Emil Boc.

El a afirmat ca un pas urmator ar fi legarea Autostrazii Transilvania de Coridorul IV.

Strategia Guvernului in domeniul infrastructurii rutiere include finalizarea Autostrazii Transilvania, o lucrare veche de aproape 10 de ani, dar si inceperea unor autostrazi noi, precum Autostrada Vest - Est (Targu Mures - Iasi - Ungheni) si Autostrada Sudului (Bucuresti - Timisoara).

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu compania americana Becthel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.

Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent au fost executati doar 52 de kilometri.

Citeste si:
Victor Ponta, reproș pentru protestatarii de mediu: „Nu s-au mai...
Victor Ponta, reproș pentru...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.