"Motivul pentru care m-am despatit de Basescu este colaborarea sa cu Ion Iliescu. Nimeni nu ma poate convinge ca nu este asa. Realitatea din ultimele noua luni spre aceasta idee ma duce", a spus Gusa. Mai mult, fostul democrat a precizat ca in campania electorala din 2004, Iliescu a jucat la doua capete, sustinandu-l si pe Nastase si pe Basescu. Referitor la ajutorul pe care l-a oferit fostul sef al statului, actualului locatar de la Cotroceni, Gusa a afirmat ca "Iliescu este omul pe spatele caruia Basescu a luat voturi multe.L-a criticat grav, foarte grav pe Iliescu in campanie".

De asemenea, Gusa a aratat ca presedintelui "ii convine jocul de distrugere interioara pe care il face Ion Iliescu in PSD". In sprijinul afirmatiilor sale cu privire la relatia privilegiata dintre Basescu si Iliescu, liderul PIN l-a dat exemplu pe Ioan Talpes (fostul director al SIE si prieten apropiat al lui Iliescu), care l-a vizitat pe Basescu la Palatul Cotroceni.

Serviciile secrete si…

Pe de alta parte, Gusa nu a exclus ca alegerile sa fi fost castigate de Basescu cu ajutorul serviciilor speciale, mai exact cu sprijinul Serviciului Roman de Informatii (SRI) si cu cel al Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS). El a dat exemplu alegerile din 1996 cand Virgil Magureanu, pe atunci director al SRI a declarat ca va vota schimbarea "si a votat-o". Gusa a mai spus ca o data cu integrarea tarii in NATO serviciile secrete si-au schimbat politica pe plan macropolitic, pe plan intern ele pastrandu-sI, in continuare, influenta.

…sondajele

Gusa a afirmat ca toate sondajele de opinie "trec prin zona serviciilor secrete". El sustine ca unii dintre sefii institutelor de sondare au legaturi cu serviciile secrete. "Studiati dosarele unor conducatori importanti din cadrul acestor institute. Studiati-le CV-urile si veti vedea unde au lucrat inainte de 1989, colaboraile pe care le-au avut, actionarii pe care ii au in aceste institute", aatras atentia acesta. El a precizat ca nu numai Romania este expusa la astfel de situatii.

Citeste si:

Manipularea

"In momentul in care ar da scorul real deja unii ar spune: 'uite domnule acest brand este o alternativa reala>>. In momentul in care un brand devine puternic, atunci el aduna in jurul lui oameni puternici. Iar in momentul respectiv acel brand nu mai poate fi controlat", a declarat Gusa cu referire directa la importanta acestor institute pentru formarea unei viziuni la nivelul opiniei publice .

Nastase, influentat

Mai mult decat atat, Gusa a aratat ca barometrele de opinie nu au o influenta importanta numai la nivelul opiniei publice, ci si in interiorul partidelor politice.

"Intre 2001 si 2004 sondajele nu au transmis scorurile reale, erau scoruri ireale, erau scoruri care sa-i imbete pe politicieni, care sa le dea o anumita siguranta. Scoruri care l-au facut pe Adrian Nastase, in vara lui 2004, sa dizolve Delegatia Permanenta a PSD. Pe baza acelor sondaje de opinie a facut acel act sinucigas pentru un presedinte de partid", a exemplificat Gusa.