La Senat s-a instituit regula liber la masini straine. Conducerea Senatului a decis sa ignore mai vechea ordonanta data de guvernul Adrian Nastase prin care toate institutiile de stat erau obligate, pentru incurajarea productiei interne, sa achizitioneze doar masini autohtone.

Prin urmare, dupa ce s-au studiat ofertele pentru Logan si Cielo, s-a decis sa se treaca la o noua runda de negocieri, de aceasta data cu un caiet de sarcini cumparat de sase dealeri de autoturisme. Totul este ca cele 140 de masini pe care Senatul vrea sa le cumpere sa nu depaseasca 45 miliarde de lei vechi. Daca masina pe care vor sa o cumpere este sub 10.000 de euro si mai are si aer conditionat, are toate sansele de a deveni masina de demnitar. Secretarul general al Senatului, Dan Vasiliu, a declarat ca Dacia, Daewoo, Renault, Porsche Romania, Opel si Skoda au decis sa participe la licitatia pe care Senatul o va organiza peste doua saptamani.

"Se va organiza o licitatie deschisa cu cele sase firme. Si vom vedea care va castiga. La toata aceasta operatiune ii voi implica si pe cei doi chestori ca sa nu mai apara nici un fel de discutii", spune Vasiliu. El spera ca, pana in septembrie, senatorii sa-si innoiasca birourile teritoriale si parcul auto. Vasiliu mai spune ca s-a luat hotararea de a implica mai multe firme pentru a nu se mai specula ca Senatul a practicat un parteneriat neloial fata de ceilalti producatori, prin obligarea de a discuta doar cu firmele romanesti. "Consiliul Concurentei ar fi putut oricand sa ne ia la intrebari", spune Vasiliu.

Chiar daca nu se gandesc neaparat la un model full-option, senatorii prefera sa aiba in primul rand conditii de securitate maxima si climatizare. Vechile autoturisme vor fi date cu titlu gratuit scolilor, spitalelor sau altor institutii de stat vitregite de buget.