Sase jurnalisti din televiziunea publica s-au solidarizat cu reporterul Alexandru Costache. Anca Lazarescu si Raluca Stroe, doua dintre acestia, au fost prezente alaturi de Alexandru Costache la conferinta. Cei trei au aratat ca este vorba de practici mai vechi ale TVR, dar care acum, in perioada alegerilor, au atins un apogeu. "S-au primit nenumarate telefoane de la spectatori in care am fost injurati", a afirmat Raluca Stroe. Drept exemplu de manipulare si cenzura, a fost dat modul in care televiziunea publica a tratat declaratia lui Traian Basescu din 30 noiembrie, cind acesta a cerut anularea alegerilor, acuzind grave fraude electorale. "Intre 6 si 6.30 s-a schimbat de trei ori sumarul pentru Jurnalul de la ora 7.00. Intii s-a decis prezentarea declaratiei lui Basescu in direct. Apoi s-a hotarit ca mai intii sa intre Basescu si apoi replica BEC. In cele din urma, s-a decis sa nu mai intre deloc Basescu", a afirmat Anca Lazarescu, producator in TVR.
Jurnalistii au criticat si modul in care TVR a prezentat ultimele negocieri de la Bruxelles. Ele au fost relatate ca un succes al actualilor guvernanti, fara sa se mentioneze criticile aduse Consiliului Concurentei. "In aceste cazuri si in cele prezentate de Alexandru Costache in materialul sau publicat in "Evenimentul zilei", noi, semnatarii protestului, am solicitat o ancheta Comisiei de etica", a precizat Anca Lazarescu. Alexandru Costache a cerut "garantii de credibilitate" privind independenta TVR in raport cu puterea: prezentarea tuturor punctelor de vedere in cazul unei stiri cu probleme, invitarea unor analisti politici neaserviti puterii. "Cind trebuie sa se pronunte asupra unor chestiuni susceptibile a deranja puterea, la televiziune se rotesc mereu aceiasi invitati", a spus Alexandru Costache. Organizatorii au cerut instituirea unui regim de protectie pentru ziaristii care au semnat protestul.

Brindusa Armanca: "Hotaririle se iau la cabinetul doi" din TVR

Jurnalistei Brindusa Armanca, fosta angajata a Televiziunii Romane, i s-a desfacut contractul de munca pe baza unui articol din regulamentul de organizare si functionare al institutiei. Ea a fost demisa pentru ca a difuzat, prin intermediul unui grup de discutii de pe Internet, opinii negative despre institutia publica.
"Stiu din interior, de la Stiri, ca felul in care se fac programele la Televiziunea Romana depaseste orice imaginatie. Mi s-a povestit, in soapta, cum vin comenzile direct de la Departamentul de Informatii al Guvernului, ca se cer aprobari de acolo pentru a se da sau a nu se da anumite lucruri pe post, ma rog, cenzura. Oamenii din interior tac si ies asa de greu in public pentru a spune aceste lucruri fiindca exista acele regulamente pe baza carora si eu am fost data afara si care interzic jurnalistilor din Televiziunea Romana sa emita "opinii critice" sau "opinii negative" la adresa TVR. Cuvintele sint luate din regulament. Pe baza acestor articole oamenii pot fi dati afara in 24 de ore. Si atunci, evident ca ei se tem si ii consider foarte curajosi pe cei care au vorbit". Ea nu s-a sfiit sa mentioneze doua posibile nume din grupul cenzorilor din televiziune: Cristina Constantinescu, director al directiei de comunicare, supranumita "cabinetul 2", acuzata de interventii abuzive in structurarea stirilor, si Mihai Radulescu, considerat "emisarul" directorului Valentin Nicolau. Conferinta a luat sfirsit chiar cu interventia "cabinetului 2" - Cristina Constantinescu, reprezentanta TVR, care a spus ca a venit "in calitate oficiala de coleg". In legatura cu scandalul prestatiei partinitoare a TVR din data de 30 noiembrie, cind au fost cenzurate acuzatiile lui Traian Basescu privind fraudarea alegerilor, "cabinetul doi" a sustinut ca doar CNA este in masura sa se pronunte.

Citeste si:

Cerasela Radulescu: "Am cazut psihic"

Intre cei prezenti la conferinta de presa s-a numarat si Cerasela Radulescu, fost jurnalist la "Camera Stirilor" de la Radio Actualitati. "Sint sceptica in legatura cu evolutia conflictului din TVR. In cazul in care protestatarii nu vor fi dati afara, vor decide probabil sa plece singuri", a declarat Cerasela Radulescu. In primavara, intr-un interviu acordat "Evenimentului zilei", Cerasela Radulescu a denuntat cenzura din radioul public, iar declaratiile ei au fost preluate si in raportul organizatiei "Reporters sans frontieres". Dupa consumarea conflictului, ea si-a pastrat postul pentru ca a avut sustinerea prestigioasei organizatii cu sediul in Franta, a sindicatului din Radio si mai ales din cauza regulamentului de functionare al acestei institutii. Spre deosebire de TVR, Radioul nu prevede ca angajatii nu ar avea voie sa-si exprime vreun punct de vedere critic asupra insitutiei. Oricum, din cauza presiunilor exercitate asupra ei, a renuntat sa mai participe la alcatuirea stirilor interne, focalizindu-se pe cele externe. Cerasela Radulescu lucra doar in tura de dupa amiaza, fapt care, sustine ea, se vedea in obiectivitatea buletinelor de stiri de la acele ore. "La stirile de dupa-amiaza, intra orice, nu aveau curaj sa taie stirile negative cu puterea, fiindca urlam... Psihic insa, am cazut, simteam ca imi sunt contorizate toate greselile". Acest motiv, precum si numirea "fosilei comuniste" Victor Ionescu, sef peste "Camera Stirilor", a determinat-o pe Cerasela Radulescu sa se retraga la o alta emisiune, cu tematica sociala.