Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania (UNNPR) va putea accesa, prin internet, cu sprijinul Ministerului Internelor si Reformei Administrative (MIRA), baza de date privind evidenta populatiei, pentru a depista actele de identitate falsa, potrivit raportului Consiliului UNNPR.
"In cursul anului 2008, au avut loc la sediul Ministerului Internelor si Reformei Administrative (MIRA) o serie de reuniuni ale grupului de lucru comun Ministerul de Interne - Uniunea Notarilor, referitoare la stabilirea unei solutii de accesare a bazei de date privind evidenta populatiei de catre notarii publici, in scopul depistarii actelor de identitate false ce pot fi prezentate notarilor", se mai arata in raportul Consiliului Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania.

"Sa presupunem ca vine la mine un client pe care nu-l cunosc. Eu pot sa-l verific in acea baza de date. Se trimite, prin mail, o copie dupa cartea de identitate, la Directia de evidenta a populatiei. Se vor face verificari la serverul central si ni se trimite copia cartii de identitate. Asta va dura exact cinci minute", a declarat, joi, presedintele UNNPR, Dumitru Viorel Manescu, in cadrul unei conferinte de presa.

Manescu a precizat ca, initial, s-a incercat verificarea prin linii telefonice securizate, idee la care s-a renuntat din cauza costurilor mari. "S-a pus problema unor linii telefonice securizate. Sunt foarte costisitoare, un abonament costa 200 de euro pe luna, pe cabinet notarial. Acum am lucrat cu ei (n.r. - MIRA) si am gasit un sistem mai avantajos pentru notari si aproape la fel de sigur. Este vorba despre accesul direct la internet, printr-o linie securizata, ce ar putea fi implementata pana la sfarsitul anului", a mai declarat Viorel Dumitru.

In raportul Consiliului Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, se precizeaza ca Ministerul Internelor si Reformei Administrative isi va da acordul final, pentru punerea in executie a proiectului, conditia fiind ca Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania sa suporte toate cheltuielile necesare implementarii programului.

"Problema s-a discutat. Este o chestie tehnica si se suporta efectiv din partea uniunii, pentru ca noi nu avem niciun fel de fonduri. Sa nu va inchipuiti ca noi primim bani de undeva, subventii sau altceva. N-am apelat la fonduri PHARE. Tot ce se face este din cota de 5% pe care notarii o platesc la uniune. 3% se duc la camerele notariale, iar 2% la Uniunea notarilor", a declarat Viorel Dumitru.

La nivelul UNNPR, au fost demarate o serie de actiuni vizand crearea sistemului informatizat securizat la nivelul tuturor birourilor notariale, potrivit raportului Consiliului UNNPR, prezentat in cadrul Congresului notarilor publici.

Al VIII-lea Congres al Notarilor Publici din Romania, organizat pe tema ""Notarul public-functie de autoritate publica", a debutat, joi, la Sinaia. Evenimentul va tine pana sambata si va include prezentarea raportului de activitate al Consiliului UNNPR, validarea in functie a presedintelui si vicepresedintilor alesi in data de 26 septembrie, adoptarea modificarilor la statutul UNNPR, precum si probleme de interes general privind activitatea notariala.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.