PRM sustine, in motivele de recurs, ca prima instanta ar fi ignorat probele depuse de partid privind probarea existentei unui prejudiciu material si perturbarea grava a functionarii unor autoritati si servicii publice implicate in procesul de organizare a desfasurarii alegerilor, pagube ce ar fi aduse de hotararea de guvern privind delimitarea colegiilor uninominale.

De asemenea, PRM arata, in motivele de recurs, ca delimitarile pentru trei circumscriptii si pentru circumscriptia din afara granitelor s-ar fi facut in lipsa unei hotarari a comisiei parlamentare, contrar legii. In plus, PRM sustine ca si in „celelalte colegii au fost incalcate in repetate randuri hotararile Comisiei Parlamentare”.“Aceasta incalcare este evidenta, de notorietate publica, recunoscuta de membrii executivului emitenti ai actului, situatie probata cu prilejul judecarii fondului prin acte. Nu exista ratiune de natura a justifica o flagranta incalcare de lege, iar o asemenea incalcare grosiera este - fara indoiala - cel putin o <<indoiala evidenta si puternica>> asupra legalitatii actului administrativ in sensul in care a fost ignorata de instanta”, arata PRM in motivarea recursului impotriva sentintei Curtii de Apel Bucuresti in care s-a respins cererea de suspendare a hotararii de guvern privind delimitarea colegiilor uninominale.

Curtea de Apel Bucuresti a respins pe 25 septembrie solicitarea PRM de suspendare a hotararii de guvern privind delimitarea colegiilor uninominale, deoarece partidul nu a facut dovada unui “prejudiciu material viitor si previzibil” si nu a aratat motivele pentru care HG 802/2008 nu ar fi legala, motiveaza instanta.

„Reclamantul (PRM) nu a probat existenta unui prejudiciu material viitor si previzibil si nici perturbarea previzibila grava a functionarii unei autoritati publice sau a unui serviciu public. Pentru a inlatura, chiar si temporar, regula executarii imediate si din oficiu a actului administrativ, prin suspendarea acestuia, instanta nu poate aprecia arbitrar necesitatea unei asemenea masuri, ci doar prin raportare la probele administrate in cauza, care trebuie sa ofere suficiente indicii aparente de rasturnare a prezumtiei de legalitate, fara a se analiza pe fond, continutul actului administrativ. Cum reclamantul (PRM) nu a produs dovezi in acest sens, cererea de suspendare a executarii HG 802/2008, nu poate fi primita, se arata in motivarea Curtii.

Citeste si:

De asemenea, instanta a mai aratat, in motivare, ca suspendarea unui act administrativ poate fi dispusa numai cu indeplinirea a doua conditii si anume: existenta unui caz bine justificat si necesitatea prevenirii unei pagube iminente, conditii ce nu au fost indeplinite prin actiunea PRM. „Autoritatea judecatoreasca investita ca decida masura de protectie provizorie trebuie sa tina cont de ansamblul circumstantelor si intereselor prezente, o asemenea masura putand fi acordata atunci cand executarea actului administrativ este de natura a cauza pagube grave, dificil de reparat si cand exista un argument juridic aparent valabil fata de nelegalitatea actului administrativ”, arata magistratii.
Intre timp, Curtea de Apel Bucuresti a decis, pe 28 octombrie, sa trimita la Curtea Constitutionala dosarul in care PRM cere anularea hotararii de Guvern privind delimitarea colegiilor uninominale, procesul fiind supendat pana la o decizie a CCR.

Pe 25 septembrie, Lucian Bolcas, reprezentantul PRM, a declarat ca partidul sau continua procedura de amanare a alegerilor pe votul uninominal, prin recurs. "PRM va starui si va declara recurs. Sunt prea evidente si flagrante toate ilegalitatile hotararii de Guvern, pentru a fi trecute cu vederea. Sa nu uitam, a fost o simpla cerere de suspendare", a mai spus Bolcas.

Premierul Tariceanu a precizat ca, daca judecatorii ar fi dat castig de cauza PRM, Guvernul era pregatit cu un pachet legislativ care urma sa fie adoptat imediat, ministrii fiind "tinuti in asteptare" pentru organizarea unei sedinte de Guvern extraordinare. Premierul a spus ca intentiona sa convoace la o dezbatere partidele politice care sustin "sincer" votul uninominal , astfel incat Guvernul sa aiba suport politic in Parlament.

Seful Executivului a declarat ca Guvernul lua in calcul modificarea Legii care prevede ca delimitarea colegiilor uninominale trebuie facuta cu 90 de zile inainte de data scrutinului. "Legea poate fi modificata cu aprobarea Parlamentului. Deci dadeam Ordonanta de Urgenta si o modificam cu aprobarea Parlamentului. Termenul de 90 de zile este un timp pe care il stabilim noi. Putem sa stabilim ca le facem si in 40 de zile", a spus el.