Ministrul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintei, Borbely Laszlo, a declarat, la sfarsitul saptamanii trecute, ca starea lucrarilor la autostrada Bechtel, "buna sau rea", se datoreaza UDMR, "care a fost consecventa ideii necesitatii unei autostrazi", transmite NewsIn.

Acesta declara in primavara, la Tg Mures, ca pana in luna septembrie 2008 vor fi gata 25 de km de autostrada. "Eu nu am spus ca garantez, ca nu sunt eu Bechtel si nici ministrul Transporturilor. UDMR a fost singura formatiune politica care, din 1994, desi altii, inclusiv ministrii ai Transportuilor, au fost impotriva autostrazilor, am spus ca Romania are nevoie de autostrazi. Fara insistenta noastra, eu sunt convins ca nu se pornea sau se oprea constructia acestei autostrazi. Avem nevoie de autostrada si noi sprijinim ideea. Daca voi fi ministru al Transporturilor, atunci, da voi raspunde in mod direct. Eu ii ajut, dar nu eu am aceasta responsabilitate", a declarat Borbely.

Borbely a explicat logica "performantei construirii a 5 km de autostrada", spunand ca autostrada nu inseamna doar constructie, ci si pregatirea tronsoanelor. "Eu sper sa se dea in folosinta cat mai repede, cat mai multi km de autostrada, dar nu pot da niciun fel de garantie", a afirmat ministrul.

Intrebat ce parere are despre reprosurile facute guvernului de ambasadorul Ungariei la Bucuresti, Oszkar Fuzes, legate de incetineala cu care se lucreaza la autostrada catre Ungaria si replica data de ministrul Orban, Borbely a spus ca "declaratiile devin mai acide atunci cand se apropie campania electorala". Reamintim ca Ludovic Orban l-a sfatuit pe ambasadorul ungar "sa-si vada de autostrazile din tara lui".

Borbely a precizat ca in 21 octombrie va fi sedinta comuna de guvern, Romania-Ungaria, la Szeged, iar unul dintre punctele de pe ordinea de zi va fi si discutarea problemelor de infrastructura. "Intr-adevar suntem foarte intarziati in constructia de autostrazi si am spus-o de multe ori. La autostrada Tg Mures – Iasi este aprobat studiul de fezabilitate, s-au aprobat banii, speram o sa apucam vremea cand o sa circulam pe aceste autostrazi", a precizat ministrul. Acesta a folosit drept scuza faptul ca altii decid alocarea fondurilor.

"Nu noi am decis, chiar daca am fost la guvernare, altii au decis. Unele proiecte sunt in pregatire, pentru ca sunt bani. Stiu ca sunt probleme sensibile, dar singura formatiune politica care, in mod insistent a spus ca trebuie sa avem autostrazi este UDMR, iar daca noi nu insistam nu pornea. In rest, sunt ministri care sunt in functie si care raspund si au fost ministri ai trasnporturilor in trecut care nu au fost foarte mari prieteni a construirii de autostrazi", a spus Borbely.

Potrivit lui Borbely, Ungaria va avea in 2010 pana la Nadalc, la granita, autrostrada. "La Debreczen trebuie sa faca un drum expres de 40 de km ca sa lege si partea de Bors. Noi trebuie sa ne grabim si sa facem acele autostrazi", a concluzionat ministrul.

Intrebat daca in aceste conditii, de mari intarzieri, Guvernul Romaniei se mai poate bucura de credibilitate din partea celui ungar, Borbely s-a enervat si a raspuns pe un ton rastit. "Sunt convins ca Guvernul ungar ne trateaza ca si parteneri, ca si parteneri strategici, asa cum tratam si noi Ungaria. Sunt unele zone, cum e infrastructura, unde intr-adevar avem ramaneri in urma", a afirmat Borbely.

La sedintele de guvern comune anterioare s-au semnat 10 memorandumuri. Borbely Laszlo a spus ca, personal, are o relatie foarte buna cu omologul lui din Ungaria si a realizat ca exista proiecte comume la granita. Printre altele, romanii au propus deschiderea a inca doua-trei noi puncte de frontiera la granita, pentru ca oamenii sa nu fie nevoiti sa se deplaseze zeci de kilometri.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.