Membrii CNA au alcatuit, in sedinta de marti, un proiect de Decizie privind principii si reguli de desfasurare a campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale.

Potrivit lui Popescu, proiectul de Decizie va fi discutat, in sedinta de joi a Consiliului, cu radiodifuzorii si ONG-urile din media.

Cea mai importanta modificare in modul de desfasurare a campaniei in audiovizual este aceea ca, pentru prima data, campania se va desfasura "pe bani".

"Principala modificare este cea adusa de lege (Legea nr. 35 din 13 martie 2008 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, n.r.), detaliata in Decizie, privind caracterul unei campanii care se va desfasura de data aceasta pe bani, cu exceptia posturilor publice. Accesul la emisiunile electorale, dezbaterile electorale, spoturile de publicitate electorala vor fi asigurate contra cost de radiodifuzori. Emisiunile de stiri nu pot fi sponsorizate si, in consecinta, emisiunile de stiri cad in totalitate in raspunderea radiodifuzorilor si se supun cerintelor generale de obiectivitate si echitate a acestei campanii electorale", a spus Popescu.
"Posturile vor stabili tarife unice pentru toti candidatii, pe unitate de timp si emisiune", a explicat Popescu.