Partidele parlamentare, cu exceptia PRM, au angajat in campania electorala pentru alegerile locale din 2008 mai multe cheltuieli decat veniturile obtinute, PD-L fiind in topul veniturilor si cheltuielilor, iar PSD in cel al datornicilor.
Potrivit datelor furnizate de partide Autoritatii Electorale Permanente si publicate in Monitorul Oficial, cel mai mare buget de venituri l-a avut PD-L, respectiv 23.435.647 lei, care partidul a si cheltuit suma de 27.172.296 lei. Majoritatea veniturilor au fost facute din transferuri de la partid si din venituri specifice campaniei, iar cele mai mari cheltuieli au fost facute cu tipariturile si materialele promotionale, peste 11 milioane de lei.

PSD a beneficiat de suma de 17.117.309 lei si a cheltuit 25.978.235 lei, peste 12 milioane fiind bani alocati materialelor promotionale, dar si sondajelor. De altfel, social-democratii au platit cei mai multi bani pe sondajele de opinie, dintre toate partidele parlamentare, respectiv peste 2.600.000 lei.

PNL a avut venituri de 17.818.520 lei si a cheltuit 18.542.125 lei, peste cinci milioane si jumatate de lei fiind alocate tipariturilor si materialelor promotionale. Liberalii au folosit bani nu numai din transferuri de partid, cotizatii si donatii, dar si din subvetia de la buget - 130.000 lei.

Nici udemeristii nu au reusit sa ramana pe zero dupa locale, astfel ca UDMR a avut venituri de 3.381.965 lei si a cheltuit 3.878.127 lei. Conservatorii au avut un buget de 1.828.372 lei si au cheltuit 1.989.500 lei.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.