Noua ordine sociala, consumerismul, miscarile profeministe incurajeaza din ce in ce mai mult barbatii sa isi afirme si latura feminina. Saptamana aceasta vor aparea, in marile magazine occidentale, produse pentru machiajul ochilor, special create pentru barbati, anunta BBC.
Retailer-ul londonez de fite Superdrug vinde gama “Taxi Man”, din care fac parte cele doua produse special destinate barbatilor, 'Guy-liner' (creion dermatograf pentru barbati) si 'Manscara' (mascara pentru barbati).

“Aceste produse nu sunt doar pentru travestiti!, atentioneaza producatorul Jeff Wemyss. Teoreticienii afirma ca cele doua identitati de gen, masculin si feminin sunt construite social. Ce inseamna sa fii masculin in zilele noastre? Mesajele legate de masculinitate se indeparteaza tot mai mult de imaginea mitica a “printului viteaz care se lupta cu balauri”.

“In timpurile noastre poti fi macho chiar daca esti machiat. Uitati-va la tipi ca Russell Brand (foto) sau Robbie Williams, amandoi se machiaza si sunt in acelasi timp foarte masculini. Si barbatii sunt din ce in ce mai obsedati de felul in care arata, mai mult decat erau in trecut. Nu mai putem sa vorbim despre rusinea de a fi vazut pe strada foarte aranjat”, sustine Jeff Wemyss.

“Este vorba despre un machiaj subtil”
, afirma creatorul brandului, Peter Kelly. Dermatograful pentru barbati nu este la fel de delicat ca cel pentru femei astfel incat sa fie mai usor de manuit de catre barbatii care au mainile mai mari, a adaugat creatorul produsului. Totusi, observa Daily Mail, Kelly nu a dat de inteles prin ce se diferentiza 'Manscara' de mascara obisnuita, pentru
femei.


BBC a facut un vox-pop in incercarea de a afla care este parerea barbatilor britanici despre noile produse, iar majoritatea au raspuns ca nu le-ar folosi niciodata. De asemenea, beauty-editorul de la Daily Mail afirma ca probabil va dura o vreme pana cand astfel de produse sa fie acceptate la de catre majoritatea barbatilor heterosexuali. “E greu de crezut ca tot mai multi barbati vor incepe curand sa petreaca cateva minute in fata oglinzii pentru a se machia si aranja, inainte de a pleca la birou”, afirma Lucy Mines de la Daily Mail.

Totusi, BBC observa ca ne indreptam catre o lume a “metrosexualitatii” , dar poate ca aparitia celor doua produse este in acelasi timp, mai mult decat un efect al consumerismului, un pas pentru o revolutie a modului de gandire traditional si un pas inainte in lupta cu homofobia, concept explicat de catre teoreticianul Keneth Catterbaugh, in lucrarea “Conteporary Perspectives on Masculinity in the Modern Society” (Perspective asupara masculinitatii in societatea moderna). Catterbaugh afirma ca homofobia reprezinta teama barbatilor de a-si exprima latura feminina pentru a nu deveni tinta acuzatiilor persoanelor din jur, obisnuite sa actioneze conform modurilor traditionale de gandire.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.