Emisiunea „Nora pentru mama“ a reusit ceea ce nu au putut pina acum reality show-ul in Romania si fotbalul la Kanal D.

Cinci baieti si mamele lor. Zece fete de toate felurile de ales. O casa. Multe luni de conlocuit cu totii sub camerele de filmat. Casa, masina si bani pentru cistigator. Adica ingredientele unui reality show obisnuit. Desi nu avea prea multe atuuri de partea sa la inceput, „Nora pentru mama“, de pe Kanal D, a devenit un fenomen. Nu numai ca a reusit sa faca rating, dar a ridicat toata televiziunea dupa el in topul audientei si i-a adus prezentatoarei mai mult succes decit pozele din „Playboy“. Asta, la ani buni dupa „Big Brother“ si suratele lui cu artisti, si intr-o perioada in care tv-ul autohton abunda in „Schimb de mame“, „Tradati in dragoste“ si alte emisiuni gindite cit mai exotic, dar care sa mimeze in continuare realitatea, plus spatiu de emisie pentru originalele „The Apprentice“ si „Survivor“.

Show-ul a debutat pe televizoarele romanesti in aceeasi zi cu Kanal D. Postul lansat de turcii de la Dogan in Romania venea atunci cu „Vacanta Mare“ si cu meciuri din Liga I „furate“ de la TVR, dar in ziua premierei, show-ul cu soacre cistiga cel mai mult rating din prime time. Nu s-a pastrat insa la inaltime, a cazut la putin timp dupa, recistigindu-si cu greu punctele de audienta. Salturile in telespectatori au fost mult mai vizibile la a doua editie a emisiunii, care a facut din show un fenomen. La fel de chinuit a fost si traseul canalului turcesc, caruia, dupa luni multe de rating mic, nu ii mai dadea nimeni nici o sansa de a se remarca in grila autohtona.

„Acum, «Nora pentru mama» este lider de audienta in fiecare dimineata, editia de simbata este pe cea de-a doua pozitie, iar Kanal D este pe locul 5, foarte aproape de cea de-a patra pozitie in topul televiziunilor cu cea mai mare audienta din Romania“, dupa cum explica pentru Cotidianul importanta soacrelor pentru postul ei Hatice Kolat, general manager Kanal D.

Daca in septembrie 2007, dimineata, show-ul facea in jur de 0,5 puncte de rating la nivel urban, luna aceasta a ajuns chiar si la 2,5%. Printre privitorii show-ului, telespectatorii cu virste intre 18 si 49 de ani au fost cei mai numerosi. De altfel, in februarie, postul a fost lider de audienta pe tronsonul orar 10.00-12.30, pentru publicul urban intre 18 si 49 de ani, potrivit datelor GfK. Tocmai de aceea managementul i-a programat, in toamna, o a treia editie. „Bineinteles ca avem planuri mari pentru «Nora pentru mama»“, adauga sefa televiziunii. De altfel, reality show-ul familial ocupa un spatiu foarte generos de emisie din grila Kanal D, in fiecare zi, cu trei „intrari“, in total, peste 4 ore de „Nora pentru mama“.

„E un subiect fierbinte. In mentalul colectiv, aceasta relatie este prin definitie conflictuala. Emisiunea abordeaza o relatie ancestrala, o relatie intre generatii, si astfel publicul este foarte larg. Relatia nora-soacra poate fi preocuparea oricarei familii“, indica pentru Cotidianul psihoterapeutul Anda Pacurar una din explicatiile succesului acestui show.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.