Toamna aceasta, postul Acasa TV, specializat in difuzarea telenovelelor sud-americane, a inceput sa produca serialul ‘Numai iubirea’, prima telenovela romaneasca. Pe piata media din Romania, Prima TV mai incercase o productie de gen, ‘In familie’, dar serialul a esuat lamentabil. Conform audientelor anuntate de postul Acasa, se pare ca productia ‘Numai iubirea’ a cucerit rapid publicul romanesc. ‘Evenimentul zilei’ a incercat sa vada cum arata si ce inseamna o zi de filmare la o telenovela romaneasca.

Am ajuns la studiourile de la Buftea in jurul prinzului. In preajma uneia dintre casele construite special pentru filmarea telenovelei se montau reflectoare. Putin mai incolo, Casa Z, locatia care este folosita pentru decorurile scolii din telenovela, este, atunci cind nu se filmeaza, cartierul general al echipei tehnice si al actorilor. Se bea cafea si e multa vinzoleala.

Din cind in cind, se aud avioanele care vin spre Otopeni. ‘Zgomotul ne creeaza o gramada de probleme in timpul filmarilor’, mi se explica. Actorii intra la machiaj, iar costumierele le repeta sa nu uite cu ce accesorii erau imbracati in cite o scena. Despre actiunea serialului ‘Numai iubirea’, producatorul Alex Cseh spune ca s-a dorit ‘sa nu fie statica precum cele sud-americane. De exemplu, scena accidentului in care este lovita Oana (n.r. - Zavoranu) am filmat-o cu cascadorul Szobi Cseh’. Care ar fi diferenta dintre telenovela si filmele artistice? ‘Mimica fetei, de exemplu, este mult mai importanta, pentru ca se insista pe gros-planuri. Apoi, se intervine de multe ori pe text, pe dialoguri, actorii participa si ei cu sugestii. Se filmeaza intre 10 si 12 ore pe zi, in locatii de la Buftea, dar si in Bucuresti.’

Castingul a avut in vedere peste 200 de actori, iar rolurile s-au schimbat si au fost adaptate pina in ultimele zile de dinaintea filmarilor. Astfel, Corina Danila si Alexandru Papadopol candidasera initial pentru alte roluri: ‘Erau scrise deja vreo 20 de episoade cind s-a definitivat distributia, si unele personaje, al Corinei de pilda, au fost adaptate... Acum, sigur ca pentru toate rolurile tin seama de interpreti, scriu pentru ei...’, spune autorul scenariului Eugen Patriche.

‘Trebuie sa te adaptezi cererilor pietei, nu?’

De altfel, el recunoaste ca specia telenovelei nu-i era straina pentru ca sotia lui ‘e mare amatoare de gen si din punct de vedere profesional... totul este o chestiune de meserie. Trebuie sa te adaptezi cererilor pietei, nu?’.

Citeste si:

Corina Danila vorbeste despre cum resimte un actor de teatru experienta jocului intr-un serial de televiziune: ‘In teatru iti arzi personajul, in sensul in care in cele doua ore epuizezi niste etape. Aici filmam secvente care nu au o succesiune temporala normala. Acum pot filma moartea mea si peste o ora traiesc in alta scena.

Sarutul din telenovela este lungit, pasiunea este mult mai expusa, totul este supra-expus’. Despre experienta de actrita la teatru, Corina Danila vorbeste cu naduf: ‘Fac parte dintr-o generatie care n-a avut noroc sa intre si sa ramina in teatru. Daca te uiti la lista colegilor mei de generatie, nu vei vedea un nume care sa-ti sune cunoscut. Aproape toti fac altceva acum. Eu, dupa cele doua roluri pe care le-am avut la National, nu am mai mers multa vreme la teatru pentru ca imi facea foarte rau. Pentru ca imi doream mult sa urc pe scena. Televiziunea a fost sansa mea. M-a ajutat sa devin cunoscuta.’ Alexandru Papadopol, cel pe care filmul ‘Marfa si banii’ al lui Cristi Puiu l-a propulsat printre cei mai importanti tineri actori de dupa 89, spune ca rolul din telenovela i se pare foarte ofertant pentru ca personajul pe care il interpreteaza trece prin multe situatii-limita.

De-asta a si ales ca, in perioada in care se vor filma cele 100 de episoade, cite se estimeaza ca va avea ‘Numai iubirea’, sa nu faca nimic altceva in plan artistic. Intrebat daca nu cumva, dupa 10 ore pe platou in fiecare zi, in pielea personajului sau, tinde sa aiba reflexe ale acestuia, Alex Papadopol spune: ‘Mi se intimpla sa reactionez cu mult calm in situatii in care inainte as fi fost mai tensionat. Asa este personajul Dan, reactioneaza cu mult calm. De exemplu, cind sint in trafic. Alteori ma surprind vorbind ca un tata cu Bianca’. Inaintea inceperii filmarilor la ‘Numai iubirea’, ca sa-si poata pregati tehnic rolul, a urmarit citeva episoade din ‘Clona’.
Pentru citeva minute isi face aparitia Oana Zavoranu, interpreta unicului personaj care aminteste de cele ale televenovelei sud-americane. Rasfoieste cele citeva ziare care au publicat fotografia de dupa accidentul suferit de personajul ei in film, apoi intra la cabine.

‘Pai, daca eram buni mai faceam figuratie?

Cei doi ‘politisti’ care fac parte din figuratia speciala picotesc pe o canapea, plictisiti. Nu-si imagineaza ca ar putea da lovitura prin aparitia in telenovela: ‘Pai, daca eram buni mai faceam figuratie? Trebuie sa ai ceva special, nu stiu’. Mergem la una dintre casele in care se va filma peste citeva minute. Aici, regizorul Iura Luncasu urmareste pe un monitor toata agitatia din platou. Iura Luncasu spune si el: ‘Problema o reprezinta faptul ca actorii sint obisnuiti sa vorbeasca tare, astfel incit sa poata fi auziti pina in ultimul rind al salii de teatru. Apoi mai sint gesturile si modul de a se misca. Le-a luat ceva timp pina s-au adaptat, dar acum reusim sa tragem o secventa dupa patru-cinci duble’. Sintem anuntati ca in citeva minute se filmeaza si trebuie sa parasim locatia, ca sa nu fim prinsi inauntru.