Sophia Loren a brevetat sprinceana inalta, Brigitte Bardot - fata ovala, iar Marilyn Monroe, gura carnoasa.
Daca, pina la 1900, idealul frumusetii feminine aparea in picturi si sonete, din secolul XX, revistele au preluat aceste canoane si le-au transformat in obsesii pentru reprezentantele sexului slab. Insarcinate cu intruchiparea lor au fost, si continua sa fie, actritele de la Hollywood. Pentru a fi frumoase asa cum doresc vocile inalte din Cetatea Filmului, starurile accepta o serie de metamorfoze corporale, arata Dominique Paquet in „Frumusetea. O istorie a eternului feminin“, urmatorul volum din ENCICLOPEDICA, volum ce va aparea luni, 15 octombrie, alaturi de ziarul Cotidianul.

Jean Harlow si-a oxigenat parul doar, dar Marlene Dietrich a trecut la un cu totul alt nivel cind, in afara de regimul strict, si-a extras maselele pentru a face gropite in obraji. Familia Westmore, o dinastie de machiori de la Hollywood, a contribuit la impunerea unei noi fizionomii, care a anticipat triumful fetei ovale a Brigittei Bardot, al gurii carnoase a lui Marilyn Monroe si al sprincenelor inalte, care fac privirea mai misterioasa, promovate de Sophia Loren. „Cu un 'nou look>> gindit de cineasti, ele au devenit acele frumuseti ideale pe care numeroase femei si-au dorit sa le imite“, arata Dominique Paquet in capitolul V, „Un corp sanatos pentru o frumusete moderna“.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.