Aparatul Sport Star YR-5060 a decolat de la aerodromul "Iosif silimon" si, dupa doar 5 km, a cazut pe un camp din Sanpetru. Cele doua persoane de la bord au murit pe loc.

Intreaga scena a fost observata de mai multi muncitori care lucrau la o vila aflata in apropiere. "S-a auzit o vajaitura puternica si apoi o bubuitura. Motorul nu cred ca mai mergea. Am vazut cum avionul a trecut peste o casa si apoi s-a prabusit cu botul in pamant. Cred ca a vrut sa aterizeze fortat. Dupa ce a cazut, ieseau aburi multi si ne-a fost si noua frica sa ne apropiem. Am mers pana la urma acolo.

Tanarul era deja decedat. Domnul Vancea mai avea puls, dar dupa 2-3 minute a murit si el", a spus martorul Constantin Ratoiu. Cea de-a doua persoana era Sebastian Petri, de 33 de ani, un prosper om de afaceri brasovean. Voia sa devina pilot si a inceput sa ia ore de zbor. Nimeni nu isi explica cum a fost posibil accidentul. Avionul, fabricat in 2005, era in perfecta stare si avea la activ 700 de ore de zbor.

"Nu avem nici un indiciu. Aparatul nu avea probleme tehnice. Ultima inspectie a fost facuta luni, iar documentele sunt la domnul Vancea la birou. Chiar ieri am zburat trei ore cu avionul si nu au fost probleme. Azi dimineata (n.r. ieri) chiar domnul Vancea a facut toate verificarile. Altfel nu s-ar fi urcat in avion. Vremea a fost buna, nu a fost vant. Domnul Vancea era un pilot desavarsit. Era unul dintre cei mai precauti piloti. Chiar daca motorul ar fi cedat, acest aparat putea ateriza in siguranta", a spus pilotul Laurentiu Calaican.

Citeste si:

Avionul YR-5060 apartinea firmei Aerosal, al carei patron e Silviu Prigoana, si era folosit de clubul brasovean pe baza unei intelegeri. "Avionul era dat printr-un proces-verbal domnului Vancea. stiu ca aparatul era tehnic perfect, fiind cu reviziile la zi", a declarat Nicu Berla, directorul general al Aerosal. Autoritatile au declansat imediat o ancheta si au declarat ca avionul, care nu avea cutie neagra, va fi expertizat luni dimineata.

33 de ani de aviatie

Ioan Vancea era un pilot care in cei 33 de ani de cariera nu a avut nici un incident aviatic. De 16 ani era presedintele aeroclubului din Sanpetru. Avea la activ peste 10.000 de ore de zbor. Vineri ar fi fost ultima lui zi de lucru, deoarece de luni ar fi trebuit sa iasa la pensie. Avea doi baieti, unul de 21 si altul de 24 de ani, ambii piloti, care, ieri, ironia sortii, se aflau la aerodrom si au asistat la prabusirea aparatului.

Avionul prabusit ieri a fost fabricat in Cehia in 2005 si cu el a zburat chiar omul de afaceri Silviu Prigoana. Aparatul cantareste circa 500 kg si a costat 80.000 de euro, deoarece i s-a montat un echipament de navigatie mai sofisticat decat la tipul standard, care costa 60.000 de euro. Are doar doua locuri si poate zbura la 150-200 m altitudine.