Marchizul de Sade, un om cu o biografie socanta, un sot care a fugit cu sora sotiei sale, un artist care a fost inchis la sanatoriul Chanteron si i s-au luat penele pentru a fi impiedicat sa mai scrie, a inviat dupa doua sute de ani la Teatrul Odeon, "sub bagheta de vrajitor" a regizoarei Beatrice Rancea. Dupa "Opera de trei parale", "Nunta cu rapiri" si "Ivan cel groaznic", "Marchizul de Sade" este un text pe care celebra regizoare "il monteaza pentru prima data, nu numai pentru actori, ci si pentru frumusetea textului".

In cadrul conferintei care a avut loc ieri, la Teatrul Odeon, Dorina Lazar i-a facut cunostinta autorului, Doug Wright, cu "Sade insusi", Florin Zamfirescu, pentru care Sade "a venit ca un dar, deoarece in 33 de ani de cariera nu mi s-a mai intamplat sa joc un personaj real. Am fost tentat sa cad in capcana imitarii unui personaj real. Dupa ce ne-a chinuit Beatrice pe toti, am inteles ca era vorba despre esentializarea lui". Un director de teatru care a dedicat stagiunea actorilor, pentru a-si putea dovedi calitatile, "un regizor, nu o regizoare" asa cum a numit-o Florin Zamfirescu pe Beatrice Rancea, actorii Teatrului Odeon, printre care si cinci actori debutanti, un autor, Doug Wright, castigator al premiului Pulitzer pentru Teatru in anul 2004, si Catalin Botezatu, un creator care i-a dat actorului confort si stralucire, si-au unit talentul si dorinta de a descoperi un decadent, un "pauvre marquis", care afirma cu mandrie la sfarsitul actului I ca "in conditii potrivnice artistul prospera".