Publicitarii romani exploateaza nestingheriti reteta „celebritatea vinde orice“, promovind cu indrazneala si alaturarile mai putin fericite.

Pozeaza in reviste glossy, si-au construit cu grija imaginea de femei independente si puternice, iar numele lor este adesea insotit de sintagma hollywoodiana „dive sexy“. Cu toate acestea, starurile autohtone nu se dau inapoi de la a gira cu propriul brand produse care nu au nimic de-a face cu stilul de viata pe care-l afiseaza. Anna Lesko promoveaza Dacia Logan, Andreea Marin serveste mezeluri „direct de pe acoperisul Africii“, iar Mihaela Radulescu spala hainele copilului intocmai ca o gospodina desavirsita. Cotidianul a incercat sa afle cum vad specialistii aceste perechi, dar si ce se ascunde in spatele lor, direct de la protagonistii reclamelor.

„Cele mai multe vedete nu au ce cauta in alte spoturi decit cele la produse alimentare si cosmetice - doar reclamele sint si ele la nivelul emisiunilor tv si muzicii de la noi“, ataca peisajul romanesc de starlete si branduri Andrei Hateganu, redactor-sef la IQads. El da insa vina pe telespectatorii romani, insuficient „educati sa se prinda ca Zinei Surprizelor nu-i sta bine cu cirnati in mina“. Cosmin Alexandru, director Brandivia si specialist in branduri personale, voteaza insa pentru Andreea Marin si mezeluri, „cea mai semnificativa nepotrivire de data recenta“, dar si pentru mai vechea legatura dintre Adrian Ilie si aceeasi categorie alimentara: „Asta nu inseamna ca ea nu poate consuma credibil mezeluri, ci ca asta nu e o legatura tare, e una cumva fortata. Mai fortata decit legatura dintre ea si produse cosmetice, sa spunem, sau accesorii, sau cafea, sau electrocasnice moderne. Mi se par cazuri clasice bazate pe speranta ca notorietatea pozitiva a vedetelor se va transmite automat brandului. Ceea ce e improbabil daca nu exista o sinergie intre cele doua branduri“.

De cealalta parte, Andreea Marin, protagonista mai multor spoturi tv la sampoane, bijuterii, masini si recent la mezeluri, nu gaseste incompatibilitatea dintre ea si salam. „E o diferenta majora intre mine, ca om in viata reala si imaginea de 'diva>> pe care mi-au creat-o altii, fara voia mea. Chiar daca astazi, dupa ani de munca, am ajuns sa am un confort financiar, nu am uitat de unde am plecat, si faptul ca ma aflu la volanul unei masini de lux, reprezentind imaginea BMW Romania, nu este un lucru incompatibil cu faptul ca acasa, in familie, ne place sa consumam mezelurile Aldis. Sint satula de cei care pretind ca servesc la micul-dejun doar somon si foie gras, pentru ca da bine in ochii lumii sa pretinzi asta“, ne-a declarat vedeta TVR. La rindul ei, Mihaela Radulescu pluseaza: „Si divele isi murdaresc hainele, pun ulei in salate, folosesc carduri de credit cu reduceri si se spala pe par cu sampoane la indemina tuturor“, referindu-se la produsele promovate de ea. „Cred ca mai degraba e vorba de credibilitatea pe care o transmit si de notorietatea care sprijina un astfel de demers“, continua Radulescu.

Nici cuplul Logan - Anna Lesko nu este privit cu ochi buni de specialisti. Un barbat introduce o moneda intr-un jukebox dintr-un bar. Pe linga piesa ceruta, se alege si cu un bonus: Anna Lesko in carne si oase. „Stim cu totii ca Anna Lesko si Dacia = baba si mitraliera. Totusi, vorbim de cineva care a iesit cu Irinel (n.red. - Columbeanu), asa ca pentru Anna Lesko sa primeasca mai mult (n.red. - primesti mai mult decit platesti este headline-ul reclamei) nu inseamna nici ABS, nici AIR BAG, ci mai degraba o a doua sau a treia masina“, se amuza redactorul-sef IQads. In opinia lui, cea mai nepotrivita alaturare de branduri din peisajul autohton este cea dintre prezentatoarea tv Iulia Fratila si hirtia igienica. „Ar fi mers intr-adevar o fata frumoasa, dar nu neaparat o vedeta. Ei ii scade din 'vedetism>>, iar hirtiei i se sterge numele, apropo, stie cineva cum se numea hirtia? Oricum, nota 10 pentru curaj“, argumenteaza Andrei Hategan, amintind de reclama filmata in urma cu trei ani. Andreea Raicu hranindu-se cu chipsuri, Nicoleta Luciu lustruind parchetul, Stefan Banica jr. spalindu-si sosetele, plin de clabuc pina la coate, sau Virgil Iantu recomandind o vopsea de par destinata mai ales femeilor se regasesc si ei pe lista asocierilor nefericite intre imagine si produsul promovat.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.