Alexandru Papadopol a facut senzatie in 2001, cind Cristi Puiu i-a incredintat un rol principal in filmul sau de debut, "Marfa si banii". Nimeni nu si-ar fi inchipuit ca interpretul personajului Ovidiu este student in primul an! Si, cu atit mai putin, ca numitul Papadopol a devenit student la actorie abia la a patra incercare dupa ce, intre timp, facuse Dreptul! La abia un an dupa "Marfa si banii", Papadopol a primit un nou rol principal, Luci, in "Occident" , filmul de debut al lui Cristian Mungiu, selectionat si anul acesta la Festivalul de film de la Cannes. "Marfa si banii" a luat Premiul FIPRESCI la Salonic si, tot acolo, Alexandru Papadopol a luat premiul pentru cel mai bun actor. Filmul "Occident" a adunat si el noua premii internationale, gratie, in buna masura, si interpretarii remarcabile a lui Papadopol. Intre timp, a terminat facultatea si a visat sa se angajeze intr-un teatru. Dar nimeni nu l-a vrut pe tinarul care fusese deja aplaudat de doua ori la Cannes. Intr-un interviu mai vechi, povestea cu amaraciune cum, dupa ce a locuit intr-un hotel de cinci stele si a fost plimbat cu limuzina, la Salonic, a ajuns sa alerge tirindu-si bagajele, dupa un vagon de clasa a doua, in gara Ciulnita. O expresie cit se poate de plastica a conditiei actorului roman. Alex zice ca gloria pe care a trait-o cu cele doua filme a fost o simpla chestiune de noroc si ca, abia din acel punct, trebuia sa urmeze talentul, seriozitatea, munca.Gloria poate sa fie o trambulina care te propulseaza in sus, dar tot atit de bine, traiectoria poate fi deviata nefericit, in jos.


Munca si talent in slujba unor teluri minore

Neavind ceva mai bun de facut, eminentul actor a acceptat sa joace (alaturi de o alta excelenta actrita, Mirela Oprisor) intr-o serie de sitcomuri derizorii, la Acasa TV: "Casatorie de proba", "2+2", "Dadaca la 2+1" care au esuat intr-un fel de emisiune de divertisment, "Cu dadaca in bucatarie". Vazind ca baiatul e talentat si harnic, au inceput sa curga rolurile in telenovelele aceluiasi post: "Numai iubirea", "Pacatele Evei", "Lacrimi de iubire", "Daria, iubirea mea". S-a ales si cu un nume de alint: "Papi". Drumul din elita cinematografiei romanesti pina la popularitatea de duzina a fost foarte scurt. Acum, Papi era idolul gospodinelor romantioase iar arhitectul timpitel din "Numai iubirea" anima fanteziile erotice ale fetiscanelor de maritat. Devenit, peste noapte, superstarul telenovelei romanesti, Papi se bucura ca lumea il recunoaste pe strada, ii zimbeste, ii cere autografe... Din sloganul preluat de la profesorul sau, Dem Radulescu - "Joaca mult si nu-ti compromite imaginea!" - Papi a preluat doar prima parte, aceea cu jocul. Ce a urmat? Dupa doua filme cu adevarat importante in cariera oricarui actor care se respecta ("Marfa si banii" si "Occident") Papadopol a acceptat sa joace in lungmetrajul pentru marele ecran "Lacrimi de iubire", un rol extraplat si plictisitor, care ar putea fi trecut cu usurinta la categoria figuratie. Rolurile din telenovele i-au adus popularitate, bani si chiar o sotie (Ioana Ginghina). Dar tot ele i-au adincit sentimentul de frustrare cind, anul acesta, i-a vazut pe romani culegind caimacul la Cannes. Drama lui Papadopol, care ar fi putut deveni un actor de film de talie mondiala, este ca noul val de cineasti romani nu are nicio intersectie cu lumea telenovelelor. Si nici perspectivele nu se arata prea optimiste: prezenta sa excesiva in telenovele i-a uzat imaginea si nu se stie cit va mai ramine in domeniu. Probabil ca, dupa ultima clacheta, Papi va fi nevoit sa-si reia meseria de avocat...