Noua generatie de dive pop mizeaza pe limbajul trupului, pe forme rotunde, atitudine relaxata si texte zen.

Succesul Beyonce-Shakira a demonstrat inca o data, daca era nevoie, ca epoca fetelor skinny, cu look de supermodele anorexice, a disparut. Divele trendy au acum forme generoase, atitudine senzuala si un discurs pozitiv, glamorous, exprimat mai ales prin limbajul trupului. Videoclipul piesei "A Beautiful Liar", regizat de Jake Nava, este extrem de simplu, vrind parca sa arate ca nu este nevoie de nimic mai mult decit de doua trupuri frumos unduitoare si doua voci celebre pentru a da lovitura.

Efectul de vint din spatele celor doua, decorul saracacios, Beyonce Knowles si Shakira imbracate in negru, plus o coregrafie foarte sexy sint mai mult decit suficiente pentru a sparge topurile. Mesajul celor doua este simplu: trebuie sa avem grija de karma, sa n-o ucidem cu certuri inutile pe barbati si cu dramatizari in exces, iar concluzia este pe masura - barbatul este de vina.

Trusa de diva

Termenul "diva" a devenit parte a vocabularului de zi cu zi, desemnind, de regula, o persoana care nu se remarca doar prin sini perfecti (desi acestia constituie o conditie necesara).

Pentru ca pachetul sa fie complet, este nevoie de atitudine, dorinta imperioasa de a salva lumea, ingrijorarea fata de incalzirea globala, probleme cu drogurile (doar atit cit sa-si accentueze latura rebela a personalitatii), garderoba, masina si iubitul (care trebuie sa fie ori putred de bogat si faimos, ori un exemplar reusit si sexy de loser care sa recurga, din cind in cind, la violenta, pentru a contribui la imaginea de victima).

Nu toate solistele pop aspira la genul asta de publicitate. Alanis Morissette a devenit celebra cu mesajele sale furioase si curajoase. Avril Lavigne a facut echilibristica pe linia dintre pop si alternativ, s-a jucat de-a adolescenta rebela si s-a imbracat ca o printesa garage-punk.

Vedete de cursa lunga

Exista diferente foarte clare intre diferitele generatii de dive, cele care au reusit sa ramina trendsetteri de la 20 la 50 de ani fiind extrem de putine. Una dintre ele este Madonna, care a intrat in scena cu imaginea de bomba sexy materialista si nonconformista, a jonglat cu concepte tabu, s-a convertit la budism si s-a reinventat cu fiecare album, de la imagine, mesaj, atitudine si pina la muzica (si-acum ma gindesc la felul in care a putut performa alaturi de hologramele de la Gorillaz, intrind direct cu sample-ul Abba din "Hung Up" pe "Feel Good Inc.").


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.