Strategia de atragere a publicului si obiectivele pe diferite termene ale Prima TV nu au fost inca stabilite fiindca preluarea este deocamdata in stadiul formalitatilor. Peter Thrane, noul CFO (Chief Financial Officer - director financiar), a venit miercuri in Romania pentru a incepe preluarea.
Prima masura luata de Thrane a fost dobindirea dreptului de semnatura, care ii va permite sa conduca afacerile Prima TV pina la venirea lui Christoph Buerge, cel care ocupa postul de COO (Chief Opperations Officer - director general). Functia a fost ocupata pina in decembrie de Peter Marshall, caruia insa i-a expirat contractul. Buerge nu poate inca sa-si ia postul in primire pentru ca este sub contract la o divizie locala a SBS din Elvetia. Cristian Burci si-a dat si el demisia din functia de CEO (Chief Executive Officer - director executiv) dupa ce a cedat actiunile.

Surse din Prima TV afirma ca, in momentul de fata, alte personaje importante din organigrama postului asteapta confirmarea in functii sau anuntul de despartire.
Pasii previzibili, dupa limpezirea organigramei, sint stabilirea unui plan de afaceri si realizarea unui studiu de piata, care ar urma sa identifice mai clar publicul interesat pentru Prima TV si sa detalieze preferintele acestuia.

Intentiile probabile

In interviul publicat joi de "Evenimentul zilei", boss-ul SBS Markus Tellenbach afirma ca noua televiziune Prima va avea ca public-tinta populatia urbana, cu o educatie peste medie, cu virste intre 15 si 44 de ani. Pe pagina de Internet a SBS, la sectiunea rezervata Prima TV se spune ca postul va avea ca obiective "o oferta de programe noi, inovative si trendy". Desi aflate doar in stadiul de principiu, declaratiile profileaza Prima TV ca un potential rival pentru liderul actual al pietei audiovizuale, PRO TV. Suprematia acestuia se manifesta mai ales in rindurile publicului mai tinar, interesant pentru cumparatorii de spatiu publicitar (18-49 de ani).

Schimbari din mers

Citeste si:

Conform surselor contactate, in jurnalele de stiri ale Prima TV nu au avut loc deocamdata modificari. In interviul mentionat, Tellenbach spunea ca jurnalele din Romania sint "prea apropiate de formatul tabloid" si ca isi doreste "credibilitate" pentru stirile de pe Prima TV. Probabil ca intr-un viitor Prima va acorda mai multa atentie informatiilor utile si de interes general (politice, economice, externe) si mai putina faptului divers (crime si alte infractiuni). Insa la CVI (Creative Vision International), casa care produce aproape toate show-urile de pe Prima, schimbarile au inceput.

Desi nu si-a anuntat inca implicarea in structura de actiuni a firmei, SBS Broadcasting si-a facut simtita prezenta printr-o serie de schimbari organizatorice care au pus pe jar producatorii si redactorii din CVI. O serie de show-uri, precum "Kensky", se afla in pragul desfiintarii, daca nu vor realiza in viitorul apropiat ratinguri constante de peste doua puncte. Pe holurile companiei se vorbeste despre o serie intreaga de proiecte noi, printre care un posibil show cu public al lui Catalin Maruta, acum la Tonomatul DP 2. SBS a investit deja in proiectele de succes existente. Am putut vedea, la revenirea "Cronicii circotasilor", un studio imbunatatit, care a adus o medie de peste 8 puncte de rating.

In privinta filmelor de pe Prima TV, beneficiile pe care le-ar putea aduce forta de retea a SBS in viitorul apropiat sint incerte. Asta pentru ca marii distribuitori, ca Fox sau Warner, au deja deal-uri pentru difuzarea blockbuster-elor pe PRO TV sau Antena 1.

Viitorul mai indepartat

SBS va stabili planul de bataie si va face schimbarile importante in timp. O relansare a postului, cu rebranding (schimbare de imagine, sigla si eventual chiar nume) nu se preconizeaza mai devreme de citeva luni. De pe urma achizitiei sint insa de asteptat, pe termen mai lung, o politica mai coerenta de programe si o oferta alternativa. Altfel spus, stiri, show-uri si dezbateri foarte diferite fata de cele care se vad acum pe piata.