In jurul Premiilor Oscar, care se vor anunta duminica, circula sume de bani atit de mari incit, cu trecerea anilor, decernarea trofeelor Academiei americane de film a devenit mai mult o afacere si mai putin o gala artistica.

Premiile sint acordate in functie de votul celor 5.808 membri ai Academiei americane de film, iar PricewaterhouseCoopers este compania care se ocupa de culegerea voturilor. Pe 2 februarie, aceasta trimite buletinele de vot membrilor Academiei, iar rezultatele sint returnate pina pe 22 februarie, secretul fiind pastrat pina in seara premierii.
Voturile pentru nominalizarile la fiecare categorie sint date de specialisti. Astfel, nominalizarile pentru cel mai bun actor sint decise de voturile actorilor membri ai Academiei de film. Pentru cel mai bun film, nominalizarile sint votate de toti membrii Academiei.

Mici "atentii" pentru membrii Academiei


Chiar daca votul este secret, marii producatori de film din SUA au obiceiul de a incerca sa-i influenteze pe membrii Academiei. Astfel, la sfirsitul anului, o data cu DVD-uri care contin filmele din concurs, ei primesc si mici "atentii" din partea producatorilor.
In acelasi timp, in afara de campaniile promotionale din mass-media, casele de film organizeaza tot felul de evenimente la care sint invitati toti membrii Academiei. Printre acestea se numara petrecerile-mamut, cea mai cunoscuta fiind aceea organizata anual de Columbia Pictures pe un transatlantic ancorat in portul din New York. Organizarea unei asemenea petreceri costa mai multe milioane de dolari.

Citeste si:

Statistici recente arata ca incasarile din vinzarea unui film pe video si DVD se pot tripla daca acesta cistiga Premiul Oscar la vreo categorie. In 2002, 14 filme au beneficiat de campanii de peste 30 de milioane de dolari pentru "sensibilizarea" Academiei in vederea cistigarii unui Oscar. Anul trecut, 30 de filme s-au bucurat de astfel de campanii.

In vreme ce companiile producatoare arunca bani pentru a-si vedea pelicula premiata, altii se bat pentru a cumpara spatiu publicitar in timpul transmisiei in direct a galei Premiilor Oscar. Treizeci de secunde de antena costa in jur de 2,4 milioane de dolari.