"M-ati scos din foame" - expresia care caracterizeaza cel mai pragmatic extazul romanului in fata unui cistig banesc. Devenita emblematica in urma cu mai bine de zece ani, propozitia se potriveste foarte bine, parafrazata sau nu, si in vremurile noastre, cind institutiile de presa se intrec in a-si cumpara, material sau sentimental, audienta.

Simplificarea televizata

Ai vreo ruda plecata in celalalt capat al lumii? Nici o problema, Andreea Marin ti-o va aduce in brate. Te-ai certat cu sotia? Ai noroc si de data asta: Mircea Radu urca in caravana si fuge prin toate satucurile si gaseste o modalitate de a-i arata mesajul tau. Nu trebuie sa te panichezi nici daca ti s-a facut dor de verisoara cu care-ti petreceai vacantele.

Raluca Moianu ii va duce un buchet de flori si-o va ruga, in numele tau, sa te ierte pentru orice greseala. Te apasa saracia din jurul tau, dar nu poti face nimic concret pentru a o combate? Gresit: Stefan Banica jr. te face sa dansezi pentru 50.000 de euro cu care poti ajuta pe cine vrei tu. Ai vreo banuiala ca partenerul de viata te insala? Fuga la Ernest si la detectivii care sa-l urmareasca.

Citeste si:

A trecut vremea in care programele cu audienta ii aduceau telespectatorului macar niste notiuni suplimentare de cultura generala. Sau cind banii televiziunilor erau cistigati cu sudoarea unor raspunsuri.

La razuit, inainte!

Nici strategia pe care a adoptat-o presa scrisa in incercarea de a cistiga cit mai multa audienta nu este una diferita. Daca in urma cu zece ani bataia principala era pe subiecte jurnalistice, in 2006 situatia s-a schimbat. Marketingul poate naste un fenomen de presa sau poate ucide o publicatie. Cresterea sumelor investite in publicitate a facut ca managerii de ziare sa-si concentreze atentia si asupra metodelor prin care sa atraga publicul doritor de cistiguri cit mai rapide, obtinute cu un efort cit mai mic.