Uniunea Producatorilor de Fonograme din Romania (UPFR) a decis sa actioneze in instanta postul de televiziune Atomic TV, operat de societatea Noll Media, pentru difuzarea de videoclipuri muzicale fara autorizarea titularilor de drepturi, se arata intr-un comunicat al UPFR, citat de Mediafax.

Postul Atomic TV a fost infiintat in urma cu aproximativ un an, dupa ce societatea care il opereaza, Noll Media, a castigat in instanta, in urma unui proces, numele si marca "Atomic" de la vechea televiziune Atomic TV, care si-a schimbat la jumatatea anului trecut denumirea in TV K-Lumea.

In comunicat, UPFR arata ca Atomic TV are un contract de licenta neexclusiva incheiat pentru utilizarea fonogramelor (muzicii/ operelor audio) in cadrul programelor sau emisiunilor Atomic TV, insa nu are contract pentru utilizarea videogramelor (videoclipurilor/ operelor audiovizuale).

Pentru videoclipurile muzicale (care echivaleaza ca protectie cu filmele), Atomic TV are obligatia impusa de Legea nr. 285/2004 a drepturilor de autor si a drepturilor conexe (art. 1063 alin. 1 lit. f) sa incheie contract de cesiune a drepturilor de transmisie TV cu fiecare casa de discuri, proprietara a videoclipurilor muzicale difuzate.

Astfel, aceste opere au fost procurate si transmise ilegal de catre Atomic TV fara autorizarea titularilor de drepturi, fapta ce constituie, potrivit legii mentionate, infractiune.

Decizia de introducere a unei cereri de chemare in judecata a fost luata in unanimitate de Consiliul Director al UPFR, acesta fiind organul de conducere al Uniunii, functia de presedinte a lui Ovidiu Stroescu fiind onorifica.

Tribunalul Bucuresti a emis, la 2 februarie, o ordonanta prin care societatea Noll Media SRL, care opereaza postul Atomic TV, nu mai are dreptul sa difuzeze videoclipuri. Motivul priveste faptul ca toate videoclipurile fusesera difuzate pana la acea data fara sa fie autorizate de producatorii titulari de drepturi si fara sa existe vreun contract semnat cu casele de discuri.

Citeste si:

In acelasi comunicat, compania de cablu UPC era acuzata ca a incetat sa mai difuzeze TV K- Lumea, emitand in schimb emisiunile Atomic. UPC este una dintre putinele companii de cablu care au adoptat aceasta decizie.

Cu toate ca Noll Media a fost notificata de UPFR cu privire la faptul ca nu are dreptul sa mai difuzeze videoclipuri, aceasta a continuat sa le transmita.

SC Atomic TV Romania SRL si SC Dacia RTV Bucuresti SRL, care opereaza in prezent TV K-Lumea, au intrat intr-un conflict cu societatea Noll Media asupra drepturilor de utilizare a numelui "Atomic", procesul fiind judecat si acum in instanta.

Serbu asteapta verdictul instantei

Nicolae Serbu, proprietarul Atomic, ne-a declarat: "Pentru afirmatiile lor calomnioase, am sa-i actionez in instanta - partea proasta este ca nu prea am ce sa iau de la ei pentru ca sunt faliti - si am sa le cer despagubire un leu. Afirmatiile lor sunt neintemeiate, calomnioase si fac un apel la presa sa ceara dovezi concrete pentru ceea ce spun. Pe cei de la UPFR ii anunt ca am contracte incheiate, ma intereseaza pe mine cu cine si o cum le-am incheiat, difuzez legal videoclipurile respective, iar daca ei au vreun dubiu, sa lase instanta sa-si spuna cuvantul, pentru ca numai o instanta poate sa hotarasca ce este legal sau ilegal. Sunt nedumerit pentru ce se face tambalau inainte de a-si da instanta decizia. Daca vor sa iasa in fata, sa-si faca numarul la Circul Globus, nu in presa!", a conchis Serbu la invinuirile aduse de UPFR. Serbu ne-a mai declarat ca s-a saturat "de diversiunile facute de aceasta gasca".

El mai spune ca "marca TV K-Lumea face parte din sloganul Atomic TV K-Lumea. Mai mult decat atat, folosesc sloganul "Ramai atomic pe TV K-Lumea", difuzeaza programele Atomic Cafe, Atomix, tocmai pentru a crea o confuzie. Asta demonstreaza clar ca nu sunt in stare sa se disocieze de Atomic TV, pentru ca ar avea audienta zero. In numai sapte luni de functionare, pe aceasta noua societate au inregistrat mai multe tepe, care se apropie de suma de 1.000.000 de dolari, una dintre ele fiind plata satelitului, 400.000 de dolari. Asa cum i-au pacalit pe cei de la Space Com (Amos) cu 1,5 milioane de dolari, probabil ca asa ii va pacali si pe cei de la Syrius".