SISTEM a lansat in ziua concertul Depeche Mode din Romania, cel de-al patrulea album, intitulat “Sistempo”.

Primul extras pe single este piesa "Never", compozitia unui tanar timisorean - George Dorin Hora. In timpul interviului, cei cinci baieti s-au dovedit a fi extrem de sinceri si deschisi. Au vorbit cu sinceritate despre cariera lor, despre realizarile de pana acum si despre piata mu-zicala din Romania. Momentan au de onorat trei contracte diferite si abia in septembrie isi vor lua o binemeritata vacanta.

In ce masura v-a influentat cariera participarea voastra la deschiderea concertului Depeche Mode?
Agenda noastra de concerte este, oricum, stabilita. Concertul va influenta mai mult box-office-ul formatiei, cu siguranta cv-ul si vor aparea bineinteles unele pretentii, nu atat financare, cat in ceea ce priveste calitatea spectacolelor. Noi, oricum, nu mai cantam oriunde.

Deja, dupa Eurovision, nu am mai accepatat toate spectacolele. Cand participi la un asemenea eveniment organizat cu atata profesionalism, inveti niste lucruri, observi niste lucruri si incerci, bineinteles, nu o sa ajungi niciodata, sa aplici acele lucruri. Concertul acesta a fost mult mai interesant pentru organizatori decat pentru noi. Pentru ca au vazut ce inseamna cu adevarat un show.

Ideea e ca traim intr-un mediu bolnavicios, sau, ca sa nu fim rautaciosi, necopt. Noi punem accentul mai mult pe calitate decat pe cantitate si e normal ca pretentiile noastre sa creasca. Preferam sa avem mai putine concerte, dar calitatea momentului sa fie cel putin dubla. Si nu ne referim doar din partea noastra, ca degeaba incercam noi sa dublam ceea ce putem sa oferim daca ni se ofera pe jumatate din ceea ce avem nevoie. Pentru noi, a fi selectiv este foarte important. Si noi spre aceasta tindem. Sa ne putem permite sa fim selectivi.

Voi, totusi, ati ajuns la nivelul asta destul de repede. Sunteti pe piata muzicala de 4 ani si deja vorbiti de pretentii…
Noi provenim dintr-un mediu in care totul se facea plin de profesionalism si nimic la intamplare. Am studiat la Academia Muzicala, iar in muzica clasica nimic nu se face la intamplare. Iei partitura, mai adaugi ceva de la tine… nu poti sa faci compromisuri. Noi ramanem la un oarecaare nivel al pretentiilor, bineinteles, pretentiile posibile. Si credem ca ne-am educat si publicul.

Datorita faptului ca provenim din alte medii, ca am cantat pe foarte multe scene si in fata a foarte multe categorii de public, am trecut prin mainile unor foarte multi profesori, toate astea ne-au ajutat sa fim selectivi si cu publicul nostru. Noi am fost obisnuiti cu faptul ca in muzica nu prea exista mediocritate. Sau exista, dar noi nu acolo ne indreptam. Credem ca lucrul asta se reflecta acum, pentru ca SISTEM, desi este un proiect comercial, noi tot ne gandim ca participam la olimpiada si ca trebuie sa castigam.

Ati facut compromisuri?
Bineinteles, dar nu compromisuri muzicale. Am facut de fiecare dazta ceea ce ne-a placut, indiferent ca a fost vorba de o varianta comerciala. E adevarat ca ne-am adaptat unor genuri de concerte sau de aparitii. Ar putea spune unii despre noi: "a, comerciali, prea ieftini", poate cei care ne stiu trecutul sau cei care asculta mai mult underground, sau cei care isi doreau ca SISTEM sa fie ceea ce era la inceput. Noi nu putem sa cucerim pe toata lumea. Si nici nu vrem. Din punct de vedere percutionistic, se poate mai mult. Dar noi mai avem si proiectii vizuale si alte lucruri in afara de muzica propriu-zisa. Muzica comerciala are mult mai multe ingrediente decat muzica clasica.

Cand am spus compromisuri ma refeream si la faptul ca vi s-a intamplat sa nu vi se dea voie sa va faceti show-ul asa cum ati vrut…
Nu ni s-a dat voie sa facem show-ul asa cum am vrut noi cam de doua ori. Si atunci cand era cel mai important. La Eurovision, cand nu am avut ce face si la Depeche Mode unde n-aveam ce sa facem (razand). Asa ca nu am putut sa dam foc undeva unde era o scena prea joasa, s-a mai intamplat. Dar, in general, organizatorii stiu la ce sa se astepte cand cheama SISTEM. Stiu de ce dau atatia bani (razand).

Stiu ca pentru Depeche Mode v-ati autopropus. Nu v-a fost teama ca, fiind un concert atat de important si de asteptat, prestatia voastra sa fie undeva in umbra?
Stii cum e, noi preferam sa fim in umbra la Depeche Mode decat in fata la Festivalul de la Chitila. Noi stiam ca acela nu este publicul nostru. Dar ne-am gandit ca putem sa cantam si altceva, sa prezentam si o parte dintre piesele underground de pe album. Si pentru ca pe noi ne-au ales cei din managementul Depeche. Am vrut din start sa mergem pe nisa de industrial, electronic-industrial, chiar cu un accent definit de rock, pentru a fi in directia Depeche Mode. Organizatorii au fost foarte multumiti, iar o parte dintre spectatori chiar ne-au aplaudat. Nu ne asteptam la chestia asta…

Cum v-a vent ideea colaborarii cu Grigore Lese?
Ideea a venit mai de mult, prin 2002. Ne-am gandit la o piesa cu Farcas si la una cu Lese si cu un hip-hop-er. Oricum, acum vreo sase luni ne-am intalnit cu unul dintre managerii lui Grigore Lese, iar in seara aceea Zoli a cumparat trei cd-uri de-ale lui. La cateva zile, eu (n.r. Phlo) am facut o piesa SISTEM cu Grigore Lese. Pur si simplu, am luat vocea lui si am pus-o pe o piesa de-a noastra. Dupa aceea, am facut o melodie si ne-am gandit ca ar suna foarte bine cu vocea lui Lese. Practic, totul a fost facut pe ultima suta de metri. Tot albumul era gata, in afara de cele doua piese ale mele. Suntem foarte multumiti. Am lucrat foarte mult la albumul "Sistempo". Acesta este un album produs de SISTEM 100%.

Stiu ca pe album trebuia sa fie si o colaborare cu Holograf…
Au fost niste idei… Am inceract niste lucruri care n-au iesit nici cum am vrut noi, nici cum au vrut cei de la Holograf, si am zis ca, decat sa facem un lucru care sa nu iasa bine, mai bine nu-l mai facem.

De ce ati impartit acest album in doua? Aveti sase piese comerciale si sase piese underground…
- Asta ne-am dorit sa facem de cand ne-am lansat. Noi am vazut partea asta mai picanta a show-biz-ului si a fost nevoie sa cantam si altceva pentru a ne face cunoscuti. Acum am ajuns la nivelul la care ne permitem sa punem orice fel de piesa pe un album. Si-n ce ordine vrem, iar cei de la casa de discuri (n.r. Cat Music) nu au comentat nici o secunda. Si vrem sa atingem o categorie mai mare de public. Chiar daca vorbim asa, frumos, in spate exista un loc si pentru business. Noi din asta traim si din asta ne facem viitorul.

Si traiti bine?
Da, da. Cine zice ca nu se castiga din muzica, minte. Noi avem deja trei contracte de imagine… oricum, nu poti sa te compari cu cei de-afara.

O data cu lansarea acestui album, puteti spune ca ati inceput o noua etapa in cariera voastra?
Am continuat, mai degraba, decat sa incepem ceva nou. Se poate spune ca am continuat la un nivel mai ridicat. Asta spune si numele albumului, "Sistempo": avem un alt tempo, un alt suflu, un alt aer, muzica mai buna, spectacole mai bune. Avem planuri si pentru piata internationala, credem ca fiecare artist isi doreste sa reuseasca afara…

Aveti ceva semne, pana acum?
Semne sunt, de la concerte in China, pana la concerte in nu mai stiu ce parte. Dar pana nu avem un contract semnat, nu credem nimic. Asa se intampla si la concertele din tara. Pana nu vedem contractul, nici nu consideram ca avem concert in locatia respectiva.

Ce faceti pe parcursul verii?
Avem concerte pana pe data de 9 septembrie, iar atunci ne luam o vacanta de zece zile. Noi muncim, muncim, dar si cand vine vorba de distractie…


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.