Majoritatea institutiilor care administreaza patrimoniul cinematografic european nu s-au adaptat inca la revolutia digitala.

Rezultatul direct al acestei situatii este ca publicul larg nu are acces la o mare parte din patrimoniul cinematografic european, arata un raport al Comisiei Europene, citat de capital.ro.

Astfel, o parte din arhivele actuale de filme risca nu mai fie accesibile generatiilor viitoare, așa cum s-a intamplat cu filmele mute, care au supravietuit doar in proporție de 10%. Pe de alta parte, si filmele de la inceputul erei digitale risca sa fie pierdute pentru totdeauna, ca urmare a problemelor de formatare si de interoperabilitate.

„Este ridicol ca patrimoniul nostru cinematografic este invizibil in secolul XXI. Cultura este sufletul Europei, iar filmele sunt sufletul culturii. Voi face tot posibilul ca acest patrimoniu cinematografic sa devina disponibil online și in 2013 voi prezenta o propunere menita sa permita statelor membre și parților interesate sa isi uneasca fortele pentru ca filmele sa fie accesibile online”, a declarat Neelie Kroes, vicepresedinta a Comisiei Europene.

Situatia digitalizarii patrimoniului cinematografic roman este la fel de proasta, dupa cum spunea anul trecut fostul ministru al culturii din Romania, Kelemen Hunor: "Romania sta foarte slab si la transferul arhivei nationale de filme pe suport digital si se fac eforturi uriase pentru acest transfer, dar acesta nu se va finaliza mai devreme de sase sau sapte ani."


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.