De atunci, ea a devenit simbolul PRO TV si, implicit, cea mai buna prezentatoare de stiri din Romania.

Desi pare greu de crezut, s-au adunat 10 ani de la celebrul "Buna seara Romania, buna seara Bucuresti". Cum arata o radiografie pe scurt a acestui deceniu de PRO TV?

Cred ca arata ca o radiografie a unui om sanatos. Si care nu fumeaza. Nici nu stiu cand a trecut atat de mult timp. Parca a fost ieri 1 Decembrie 1995. Doar cand ma uit la imaginile de atunci, imi dau seama ca ne-am mai schimbat. Si noi, si felul in care realizam reportajele. In fiecare an, de 1 Decembrie, am mari emotii in timpul stirilor pentru ca ma emotioneaza gandul acelui 1 decembrie. Altfel, cred ca oamenii sunt mai siguri pe ei si pe cunostintele lor. Sunt din ce in ce mai valorosi.

Care au fost principalele evenimente care v-au marcat profesional in acest deceniu? Ma refer la evenimentele pe care nu le veti uita niciodata.

Cele mai importante evenimente pe care le-am trait alaturi de PRO TV au fost: mineriadele, campania "PRO NATO", caravanele PRO TV, campania "Noua ne pasa", "cabina PRO TV", alegerile locale si prezidentiale, vizitele lui Clinton si Bush, Revelioanele din Piata Revolutiei... Nici eu nu mai stiu cate au fost. Dar toate emotiile traite cu acele ocazii au fost extraordinare si m-au facut sa simt ce inseamna sa traiesti la limita. Am fost implicati in hotarari legate de soarta tarii si de soarta semenilor nostri. Am avut satisfactia ca am ajutat oameni aflati in mari necazuri si ca pe altii i-am invatat sa gandeasca. Simt ca am facut si eu ceva pentru tara mea, si asta nu as vrea sa sune ca un fals patriotism, pentru ca asta este chiar ceea ce simt cu adevarat.

Ce asteapta Andreea Esca de la aceasta zi aniversara de 1 Decembrie? Poate fi un moment de analiza a tot ce a fost bun sau rau in aceasta perioada sau nu va fi timp pentru asa ceva?

Putem spune ca la 10 ani este un moment de analiza. Si cred ca bilantul este bun: de 10 ani stirile noastre sunt lider necontestat pe piata. Asa ca nu putem decat sa fim multumiti si sa o tinem tot asa. Si mai simt nevoia sa spun multumesc telespectatorilor mei!

Citeste si:

Dupa 1 Decembrie, PRO TV anunta ca se reinventeaza. Cum arata in viziunea dumneavoastra aceasta reinventare? Ce ii lipseste PRO TV in acest moment?

Cand te reinventezi nu o faci neaparat pentru ca iti lipseste ceva, ci pentru ca vrei mereu sa surprinzi, sa fii primul care face ceva nou. Iar noi asa suntem. Inventam, inventam si iar inventam, ca sa aiba si concurenta de unde sa se inspire (zambeste). Asadar, va las sa descoperiti ce o sa mai facem incepand cu 1 ianuarie.

In mod cert, PRO TV a pus bazele unei piete libere de televiziune in Romania. Iata insa ca au aparut deja canale dedicate segmentului de stiri. Fara indoiala, este o evolutie, insa in ce masura sunt afectate posturile "pioniere" de aceste aparitii? Se poate vorbi in acest sens despre o schimbare de optica in ceea ce priveste competitia stirilor in industria de televiziune?

PRO TV nu este deloc afectat de aceste posturi de nisa. Ca sa va faceti o idee, conform studiilor de profil, care sunt comune pentru toate televiziunile, stirile noastre au o audienta pe publicul comercial (urban 18-49 de ani) de aproximativ 10 puncte in fiecare seara, iar cea mai urmarita emisiune de la cea mai cunoscuta dintre televiziunile dedicate stirilor are pe acelasi public 1 punct. Insa este foarte bine sa existe o modalitate ca oamenii sa fie informati in permanenta.

Televiziunea specializata pe stiri nu va putea concura niciodata televiziunea completa, cu filme si emisiuni de divertisment, pe langa emisiunile informative. Dar poate veni ca o completare, in anumite segmente orare.

In conditiile in care televiziunile de stiri "musca" din audiente din ce in ce mai puternic, care ar fi atuurile care sa-i determine pe telespectatori sa urmareasca jurnalul prezentat de Andreea Esca?

Jurnalul nostru a intrat in viata oamenilor de 10 ani. Telespectatorii s-au obisnuit cu el, cu mine, cu felul nostru de a realiza reportaje. Ei stiu ca suntem bine informati, prompti si nu-i dezamagim niciodata. Nu le dam motive sa ne paraseasca pentru altii. Venim mereu cu ceva nou si incercam sa le ghicim dorintele. Noi nu facem altceva decat sa ne gandim in fiecare zi: ce si-ar mai dori telespectatorii nostri? Cine ar da cu piciorul cuiva care se gandeste la el, cu dragoste, 24 de ore din 24? Mai ales pe vremurile astea.