Business Insider argumenteaza intr-un articol ca publicul american s-a saturat de filme proaste, care in schimb au mare succes in strainatate.

Conform Business Insider, incasarile cinematografelor au doborat un record negativ in 2011: doar 1,28 miliarde de bilete vandute, cea mai scazuta prezenta in cinematografele americane din 1995 si pana acum.

Americanii nu mai merg la film, cum ramane cu restul lumii?

Incepand cu anul 2001, Hollywood a devenit obsedat de continuari si sequel-uri, se arata in articol, care ofera ca exemple seriile "Shrek", "Lord of the Rings" si "Harry Potter" incepute in acel an.

"Un sequel va fi intotdeauna mai profitabil decat originalul. In 2011, noua din cele mai profitabile 10 filme au fost continuari. Dar publicul american s-a saturat de continuari", precizeaza articolul.

Acesta nu este cazul si pentru spectatorii din afara Statelor Unite. Se ofera ca exemple seria Piratii din Caraibe, unde partea a patra ("On Stranger Tides") a strans doar 241 de milioane de dolari la box office-ul american, insa datorita incasarilor de pe pietele straine, a reusit sa depaseasca suma de un miliard de dolari. Prin urmare, partea a patra a seriei, pe care criticii au condamnat-o ca fiind cea mai proasta, a strans 75% din incasarile sale in strainatate.

"Asta deoarece publicul global este dispus sa inghita continuarile fata de care publicul american este indiferent. (...) Hollywood isi plateste facturile cu incasari internationale, iar asta afecteaza profund industria", se explica in articolul.

Una dintre consecintele acestei situatii ar fi ca unele filme vor fi modificate pentru a atrage mai multi spectatori din strainatate cum ar fi mai multa actiune si mai putina inteligenta.

"Creatori ca Spielberg si Scorsese si actori precum Pitt si Clooney fac in continuare filme bune. Dar daca ei ajung sa se vanda complet, suntem blestemati. Hollywood va continua sa produca filme pentru straini, iar gusturile lor sunt oribile", concluzioneaza articolul.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.