Cunoscutul actor Marius Bodochi va avea parte in aceasta saptamana de doua premiere. Joi, el va fi protagonistul spectacolului "Patimile Sfantului Tommaso dŽAquino", pus in scena de Grigore Gonta la TNB. Mai mult, actorul a fost distribuit si de Dan Pita in noul sau film "Femeia visurilor", ce va fi lansat vineri.

- Cum ai ajuns in distributia filmului lui Dan Pita? Ce te-a impresionat cel mai mult la scenariul acesta?

- Eu am primit scenariul de la domnul Pita cu opt luni inainte de a incepe filmarile si mi-a placut povestea in sine, pentru ca se petrece in lumea artistica, si mi-a placut perspectiva ca va iesi un film bun, care sa fie si de festival, dar si de public, si sper ca acesta va veni sa-l vada. M-a atras si distributia. Stiam cu cine voi fi pe platou si mi-a placut ideea.

- Cum ti-ai construit personajul (Caius) dupa ce ai citit scenariul?

- Eu de obicei ma feresc sa-mi construiesc personajul inainte de a incepe filmarile, pentru ca intotdeauna sufera schimbari atat textul, cat si evolutia personajului in scenariu, iar relatia lui cu celelalte personaje se schimba pe platou. Acesta este motivul pentru care ma feresc sa incerc din timp o conturare a personajului, deoarece ar fi inutil sa ma indragostesc de felul in care mi-ar placea sa interpretez personajul, din moment ce, odata ajuns pe platou si iti vezi partenerii, regizorul, mai putin conteaza dorinta mea.

Se stie ca pe platoul de filmare cel care decide maniera de interpretare este regizorul, la teatru ai libertate, pentru ca poti sa joci cum gandesti tu. La film intervine si foarfeca la montaj. In concluzie, eu de cele mai multe ori ma adaptez la locul faptei.

- Ai interpretat multe scene alaturi de Irina Movila. Cum a decurs lucrul alaturi de ea?

- Cu Irina Movila ma inteleg foarte bine probabil si datorita faptului ca jucam impreuna la teatru, suntem parteneri. Si cu domnul Dan Pita ma inteleg foarte bine. Sunt la a doua colaborare cu dansul la un film si la a treia colaborare per total, pentru ca am facut si un spectacol impreuna la Teatrul National. Ne intelegem foarte bine si imi place cum lucreaza Dan Pita. Este un om cu care nu ai probleme.

Se rezolva totul la locul faptei. Nu lasa lucrurile neacoperite, neterminate, in ceea ce priveste munca lui cu actorul. Dan Pita obliga publicul sa fie destept, sa gandeasca, ceea ce este un lucru laudabil. Nu prea e la moda in ziua de azi, pentru ca oamenii vor sa mearga la film de cele mai multe ori pentru a se relaxa. Se vrea relaxare. Eu sunt de parere ca te poti relaxa si prin gandire, nu numai stand intr-un fotoliu si mancand popcorn.

- Daca ar fi sa descrii "Femeia visurilor", cum ai descrie-o?

Citeste si:

- As spune ca este o poveste de viata prin care poate trece orice om fie el artist, fie el om obisnuit, fie om care lucreaza in show-biz, oricine poate fi obsedat in iubirea lui pentru o femeie.

- Cum ai lucrat cu ceilalti actori? Care era relatia dintre voi pe platoul de filmare?

-Am avut noroc la acest film ca am fost un grup de actori alesi de domnul Dan Pita, un grup de prieteni. Chiar daca nu ne vizitam zilnic, suntem prieteni, iar in aceasta categorie ar merita inclusi Adrian Pintea, Claudiu Bleont, Irina Movila, Catalina Mustata, doamna Olga Tudorache si domnul Florin Zamfirescu. Suntem toti in relatii foarte bune, jucam impreuna, unii suntem din acelasi teatru, avand si relatii de prietenie. A fost o echipa foarte bine aleasa si gandita de Dan Pita.

- Ce crezi ca i-ar putea determina pe oameni sa mearga sa vada" Femeia visurilor"?

- Eu cred ca oamenii ar putea fi atrasi in primul rand de povestea filmului, pentru ca are drept personaj principal un artist, lucru care este foarte interesant. In "Femeia visurilor" este vorba despre un artist care se confrunta cu o problema majora atat de ordin psihic, cat si fizic. In momentul in care aceste planuri se intrepatrund, ia nastere un subiect care te poate atrage: sa vezi cum reactioneaza un om, si nu orice fel de om, ci un artist, intr-o situatie-limita. Filmul reuseste sa atinga si aspectul intimitatii artistilor, lucru care se stie ca este dintotdeauna de mare interes pentru public, iar cea care le satisface aceasta dorinta este chiar presa.

- Joi, aveti si premiera la "Patimile Sfantului Tommaso dŽAquino", in regia lui Grigore Gonta. Ce ne puteti spune despre rolul principal pe care-l detineti in acest spectacol?

- Este un lucru pe care mi l-am dorit, este foarte frumos si interpretez spiritul unui sfant. Spectacolul incepe azi, ceea ce inseamna ca asta este ziua in care spiritul lui Tommaso vine pe Pamant pentru a ne povesti ce se intampla de fapt cu lumea asta. Astfel, el isi povesteste viata si intra in actiune, este ca un fel de calatorie in trecut. Despre "Patimile Sfantului Tommaso dŽAquino" se poate spune ca este o piesa realizata filmic.

Este o viata pe scena, redata de cand se naste pana in momentul mortii, si s-ar putea spune ca depaseste si aceasta bariera a firescului, pentru ca el, dupa moarte, revine pe Pamant in ipostaza de spirit. Ceea ce face Tommaso se poate traduce ca o incercare de a pune o oglinda in fata umanitatii. Este ca orice rol nou o fateta interioara a sufletului meu, pentru ca asta incerc sa fac de fiecare data, sa dau ceva din sufletul meu rolului pe care il interpretez.

- Ati accepta un rol intr-o telenovela

- Depinde de rol. Nu sunt impotriva telenovelelor, nu am nimic cu ele, cred ca pot fi facute bine si foarte bine. Nu imi plac personajele schematice. Daca ar fi sa fac un personaj schematic, nu as face, pentru ca nu exista doar oameni pozitivi si oameni negativi. In fiecare om exista si bine, si rau, iar un personaj este interesant in momentul in care intervine lupta interioara a personajului. Asta nu prea se face, pentru ca este o reteta destul de simplista care este urmata la noi. Exista doar personaje pozitive sau negative.