Peste 5 milioane de romani au urmarit in iunie anul acesta desenele animate de la Cartoon Network. Helen Lucy, Channel Manager, explica pentru „Cotidianul“ cum a fost adaptata pentru Romania reteta internationala a desenelor animate.

Supereroi cu simtul umorului

In 12 ani, Cartoon Network a ajuns sa emita in peste 180 de milioane de locuinte din 160 de tari. In Romania, canalul se situeaza in topul audientelor, pe segmentul emisiunilor pentru copii cu virste cuprinse intre 4 si 15 ani. Helen Lucy, Channel Manager&Marketing Director Cartoon Network PAN and CEE Turner Broadcasting System Europe Ltd., considera ca succesul desenelor si animatiilor Cartoon Network se datoreaza in primul rind apropierii de realitate. Chiar daca sint supereroi, personajele pastreaza o legatura strinsa cu cotidianul. "Copiii simt ca pot sa se identifice cu ceea ce se intimpla pe ecran, chiar daca este un desen animat. Noi dorim sa cream un mediu de vizionare amuzant, in care oamenii sa se relaxeze, sa rida si sa uite de griji", spune Helen Lucy.

Ceea ce distinge insa canalul de celelalte posturi de desene animate este parodia desenelor clasice si autoironia personajelor. Acesta este motivul pentru care adultii fac parte din publicul Cartoon Network.

Target masculin

"In Romania, publicul nostru este impartit aproape in mod egal intre adulti si copii", declara Helen Lucy. In rindul copiilor, desenele Cartoon Network au mai multa trecere la cei pina in 10 ani, rindurile adolescentilor fiind mai restrinse. "Canalul are doua segmente, inegale ca dimensiuni: 67% - un public mai tinar, cu virsta cuprinsa intre 4 si 9 ani, si 33% - segmentul 10-15 ani", spune managerul canalului. In plus, 60% dintre telespectatorii autohtoni ai desenelor animate sint baieti. "Vizionarea in familie (parinti si copii) este principala trasatura a publicului, ceea ce este extrem de imbucurator pentru noi. In plus, mai exista un numar de adulti care se uita din proprie initiativa, in special studenti, in virsta de 20 si ceva de ani", explica Helen Lucy.

"Powerpuff" sint in top

Dintre cele 500 de personaje Cartoon Network, romanii prefera "Fetitele Powerpuff", alaturi de "Tom si Jerry", conform raportului de audienta Cartoon Network din luna mai, anul acesta. De asemenea, printre desenele urmarite in mod obisnuit de publicul autohton se numara "Scooby Doo", "K-Lanul Nazdravanilor Deosebiti" si noua serie "Hi Hi Puffy AmiYumi". De altfel, pentru a face mai bine diferenta dintre emisiunile noi si desenele clasice, Turner a marit nisa, lansind canalul Boomerang, unde nostalgicii pot urmari nonstop "Tom si Jerry", "Looney Tunes" sau "Pantera Roz". •


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.