Inaintea lansarii in tarile Europei de Est a miniserialului de mare succes Angels in America (11 premii EMMY, 5 Globuri de Aur), HBO, canalul care l-a produs, a organizat o conferinta de presa on line cu Tony Kushner, cunoscutul dramaturg american care si-a transformat pentru prima oara o piesa de teatru intr-un scenariu. Moderata de la Budapesta (sediul HBO pentru Europa Centrala), intalnirea a dat posibilitate unor ziaristi din Polonia, Romania, Ungaria, Bulgaria (carora li s-au adaugat si colegi din Finlanda) sa-l descoase pe Kushner despre originala, socanta sa plonjare in America anilor '80, de la sfarsitul razboiului rece, la limita dintre realitate si fantezie, cu un ochi deschis catre societatea aflata in pragul unui nou si tulbure mileniu, cu altul catre visarea ce poate uni indivizii in suferinta. A explorat un timp in care, ne-a spus el, "ideologia dominanta predica un fel de individualism ce atinsese un nivel nesabuit". Kushner a raspuns avalansei de chestionari despre munca lui, despre actori, dar si despre primejdiile acestui timp. Intrebat despre pericolul SIDA - un ax al actiunii din serial - scriitorul ne-a amintit ca "Sunt multe pericole in America" si nu a ezitat sa adauge: "Bush este si el un pericol". Titlul piesei inspiratoare si al miniserialului, Ingeri in America, justificat de aparitiile cu aripi divine din cursul actiunii, i-a indemnat pe multi gazetari sa incerce a-l aduce pe terenul unor discutii cu tema ingereasca, sa spun asa, dar autorul i-a dezarmat declarand cu candoare: "Nu am vazut nici un inger, nu stiu daca exista. Oricum, intram intr-un domeniu al ambiguitatii... Cred ca am gravitat in jurul lor pentru ca sunt creaturi deopotriva ale cerului si ale pamantului". Vizibil incantat de onoarea de a-si vedea piesa adaptata pentru micul ecran de un cineast ca Mike Nichols (Laureatul, Cui ii este frica de Virginia Wolf) si de a-si regasi personajele interpretate de doi dintre cei mari actori din istoria cinematografului american, Pacino si Streep (pentru prima oara parteneri), Tony Kushner si-a exprimat sub diferite forme fericirea. L-am intrebat daca stie cum s-a pregatit Al Pacino pentru fabulosul rol al unui personaj devorat deopotriva de boala si de putere, stiind ca actorul nu se cruta pe sine atunci cand este vorba sa-si asume personajul, metoda sa mergand pana la ultima limita a incercarilor fizice. Raspunsul a fost: "Nu am idee ce anume a facut (mi-a sugerat sa ma adresez direct lui Pacino).

Stiu ca a citit piesa si scenariul de multe, de foarte multe ori, ca s-a gandit la ele luni si luni de zile. Pacino, actor uluitor de inteligent, dezvolta doua tipuri de interpretare. Este in stare sa fie de o forta dementiala in stilul teatral, dar si in regimul natural, al cinematografului. Poate trece de la unul la altul, fiind recunoscut pentru uluitoarele sale spectacole.(...) Cred ca in cazul lui Roy Cohn strategia sa a fost incredibil de inteligenta." Intr-un alt interviu la care, de data aceasta, au participat si actorii, castigatorul Globului de Aur dintr-un foc, de la prima sa aparitie intr-un serial, definea adevarata provocare a acestui film: "Limbajul. Acesta este domeniul meu. Imi place sa joc in filme in care se vorbeste o limba frumoasa". Recunoastem actorul shakespearian.