"Liberation“ a publicat ieri un comentariu amplu despre ultima pelicula a regizorului roman Cristi Puiu.

Filmul, prezentat la Cannes in cadrul sectiunii "Un certain regard", este primul dintr-o serie de lungmetraje intitulata "Sase povesti de la marginea Bucurestilor", in semn de omagiu pentru cele "Sase povesti morale" ale regizorului francez Eric Rohmer. Intitulat "Romania fara anestezie", articolul lui Didier Peron tinde sa asocieze intriga scenariului din filmul lui Cristi Puiu cu realitatea, in acest caz, a sistemului medical romanesc. "Un batrin in agonie este vinturat de la un serviciu de urgenta la altul noaptea, in Bucuresti. Filmul nu are mila pentru sistemul spitalicesc roman, cu medicii sai inca si mai infumurati decit cei francezi, tratind pacientul ca pe cineva care deranjeaza. Pelicula prezinta izolarea progresiva a bolnavului, corpuri suferinde printre altele si mai bolnave".

Ca nota explicativa, comentariul din "Liberation" are in vedere si un detaliu autobiografic din dosarul de presa al lui Cristi Puiu, in care acesta se descrie drept un depresiv ipohondru: "Pentru mine, o piatra la rinichi este expresia perfecta a suferintei. Trebuie sa ies din propriul meu corp si sa-i dau o forma prin film". "Un film de doua ore si jumatate fara actori cunoscuti... nu are nimic care sa seduca, dar, cu toate acestea, tine spectatorul in alerta de la inceput pina la final. Puiu readuce lumea cu picioarele pe pamint, la intrepatrunderea dintre organic si social, acolo unde se moare fara glorie. Sic transit...", isi incheie amar cronica Didier Peron.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.