“Vom fi cruzi cu nemtii si, prin cruzimea noastra, vor afla cine suntem”. “Fiecare om din subordinea mea imi va aduce 100 de capete de nazisti morti”. Exista perle si mai deocheate in repertoriul locotenentului Aldo Apache Rein, personaj interpretat de Brad Pitt in “Inglorious Bastards”, pelicula lui Tarantino despre Al Doilea Razboi Mondial la care cineastul va incepe sa filmeze pe 13 octombrie, la Berlin. Productia promite sa fie o adevarata baie de sange, chiar si pentru un regizor cu reputatia lui Tarantino si cu filme precum “Pulp Fiction” si “Kill Bill” in palmares.

Publicarea pe Internet a scenariului - un text de 167 de pagini al carui autor nu a fost confirmat inca, desi dialogurile, situatiile, adnotarile scrise de mana si chiar si greselile de ortografie il indica fara doar si poate pe Tarantino - a provocat reactii negative in Germania.

Citeste si:

Criticul Tobias Kniebe scrie in “Süddeutsche Zeitung” ca acest film reprezinta “intalnirea culturii pop cu nazismul si cu Holocaustul. Efectele coliziunii sunt imprevizibile. Istoricii germani care au rasuflat usurati cand au vazut roadele muncii lui Tom Cruise de a oferi o viziune corecta asupra contelui Von Staufferberg (colonelul responsabil de operatiunea Valkiria, prin care se urmarea asasinarea lui Hitler) vor suferi un soc”.

Analistii sugereaza ca se prea poate insa ca nemtii sa nu fie surprinsi atat de cruzimea episoadelor in care soldatii germani sunt decapitati, li se insemneaza svastici pe frunte, sunt impuscati in testicule sau strangulati lent, totul prezentat cu pasiunea pentru detalii specifica lui Tarantino. Multi sunt de parere ca cel mai grav aspect ar fi acceptarea transformarii celui de-Al Doilea Razboi Mondial intr-un soi de banda desenata violenta, in care nici un personaj german nu e inzestrat cu vreo calitate valoroasa. Pentru Germania moderna, informatiile din scenariul publicat pe Internet presupun un regres la vremurile mai crude ale propagandei de razboi antigermane. “In acest caz, cultura populara a preluat imaginea Germaniei naziste si a Holocaustului cu o forta fara precedent”, semnaleaza Tobias Kniebe.