Noul site, incorporat ca functii in reteau MySpace, va fi dedicat in exclusivitate stream-urilor video si agregarii opiniei publice asupra dezbaterilor care au loc intre candidatii la presedintia SUA. Fara sa necesite existenta unui cont de utilizator, MyDebates va deveni o adevarata agora media incepand cu 26 septembrie, devenind inca un exemplu pertinent pentru integrarea in politica a uneltelor online. Barrack Obama, candidatul democrat aflat in momentul de fata pe prima pozitie printre preferintele americanilor, a beneficiat, pana acum, din plin de avantajele expunerii in spatiu virtual, mare parte din succesul sau datorandu-se, sustin analistii, prezentei pe platforme sociale media cum ar fi YouTube, Twitter sau FaceBook, care au agregat, cu ajutorul unui staff de campanie ad-hoc, toate aparitiile publice ale candidatului.

Faptul ca opiniile in contradictoriu si polemicile dintre republicani si democrati vor fi, pentru oricine, la doar un click distanta, va deschide cu adevarat ochii opiniei publice inspre avantajele si versatilitatea internetului ca mediu de promovare si proliferare de idei. Si va avea, cel mai probabil, rezultate mai bune decat colaborarea de anul trecut dintre CNN si YouTube sau dintre ABC News si Facebook.

Fluxul media nu va fi, insa, unidirectional. Pentru ca pe MyDebates publicul va avea ceva de spus, multe dintre opiniile exprimate in poll-uri si concursuri de jurnalism cetatenesc fiind adresate direct candidatilor. Se pare ca mogulul media Robert Murdoch, proprietarul MySpace, va juca un rol destul de important in cursa dintre republicani si democrati.