Echipa de campanie a candidatului republican la Casa Alba John McCain intentioneaza sa cheltuiasca sase milioane de dolari pentru clipuri electorale difuzate de reteaua americana care va transmite Jocurile Olimpice, a anuntat o companie specializata in comunicare, citata de AFP, potrivit NewsIn.
Clipurile candidatului republican vor fi difuzate de postul de televiziune NBC si de filialele sale CNBC, MSNBC, USA Network, Oxygen si Telemundo, care transmit probele de la Jocurile Olimpice, a anuntat societatea AdAdge pe site-ul sau.

La sfarsitul lunii iulie, aceeasi companie anuntase ca echipa candidatului democrat Barack Obama intentioneaza sa cheltuiasca cinci milioane de dolari pentru clipuri difuzate de aceleasi posturi de televiziune, in aceeasi perioada.

Este rar, chiar o premiera, ca un candidat sa difuzeze spoturi publicitare la nivel national pe o perioada atat de lunga de timp. In general, candidatii se multumesc sa isi difuzeze propriile spoturi publicitare in state considerate importante.

Potrivit societatii specializate in publicitate politica Campaign Media Analysis Group (CMAG), candidatii la Casa Alba si candidatii la investitura partidelor lor au cheltuit aproximativ 800 de milioane de dolari pentru publicitatea televizata de la inceputul anului 2008. In 2004, candidatii au cheltuit in total 500 de milioane de dolari in acelasi scop.

McCain poate cheltui toti banii de care dispune pana la conventia partidului sau, care incepe in 1 septembrie. Dupa aceasta data si pana la alegerile prezidentiale din 4 noiembrie, McCain, care a acceptat sa primeasca fonduri publice, nu va putea cheltui mai mult de 85 de milioane de dolari.

Obama, care a refuzat fondurile publice, are posibilitatea de a cheltui oricati bani reuseste sa stranga pana la scrutin.

Candidatul republican va putea, insa, sa conteze pe publicitatea platita de asociatii oficial independente de campania sa si cunoscute in Statele Unite drept "Grupul 527". Aceste asociatii nu au limita de cheltuieli.

In anul 2004, una dintre aceste asociatii, "Swift Boat Veterans for Truth", fara nicio legatura oficiala cu campania lui George W. Bush, a lansat numeroase campanii publicitare televizate impotriva candidatului democrat John Kerry.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.