Candidatul democrat, Barack Obama, a cheltuit 27 milioane dolari intre 4 iunie si 26 iulie, in timp ce candidatul republican, John McCain a cheltuit putin peste 21 de milioane, potrivit University of Wisconsin Advertising Project, care monitorizeaza cheltuielile in sectorul spoturilor politice, scrie in raportul citat de Reuters.

Comisia Nationala Republicana a difuzat alte 6.005 spoturi in acelasi interval, cheltuind 3,6 milioane dolari, in timp ce Comisia Nationala Democratica nu a difuzat niciun spot pentru campania alegerilor prezidentiale, potrivit proiectului publicat.

Prin comparatie, candidatii la presedintie din 2004 au difuzat doar 77.000 de spoturi in perioada iunie-iulie.
Obama a difuzat cel mai mare numar de spoturi - 55.312 - cu aproape 9.000 mai mult decat McCain care a difuzat 46.453 spoturi. Cumulat cu cele difuzate de Comisii, diferenta dintre cei doi candidatii ajunge la 2.744 spoturi.

Citeste si:

Peste 90% din spoturile lansate de Obama sunt pozitive si nu il mentioneaza pe McCain, potrivit raportului. Pe de alta parte, aproximativ o treime din spoturile lui McCain au tenta negativa, insistand asupra diferentelor dintre cei doi candidati.

"Aceasta campanie este despre Obama si nu despre McCain", a spus directorul proiectului, Ken Goldstein; in timp ce McCain isi pune intrebari cu privire la credibilitatea rivalului sau, Obama asigura cetatenii de faptul ca este pregatit sa conduca.