In gara orasului Kars, de la granita de est a Turciei, presedintii celor trei tari au organizat ceremonia de inaugurare a lucrarilor la sectorul turcesc al tronsonului, in valoare de 290 milioane lire turcesti (241,06 milioane dolari).

Cele trei tari sunt legate de conducta petroliera Baku-Ceyhan, a grupului BP si de tronsonul de gaze naturale Baku-Tbilisi-Erzurum, insa legaturile comerciale dintre Turcia si regiunea Caucaz este limitata.
Presedintele Turciei, Abdullah Gul, al Georgiei, Mihail Saakasvili si presedintele Azerbaijanului, Ilham Aliev, au plasat cele trei sectiuni ale tronsonului feroviar pe o harta a regiunii, ca gest simbolic al lansarii proiectului.

"Prin acest proiect este reluat istoricul Drum al Matasii", a spus Gul in cadrul unui discurs. "Proiectul este deschis tuturor tarilor din regiune care vor sa contribuie la relatiile bune de vecinatate, pace si prosperitate", a adaugat acesta.

Citeste si:

Compania mixta Ozgun Yapi-Celikler a castigat in septembrie licitatia pentru construirea sectorului turcesc, de 76 kilometri, printr-o oferta de 289,8 milioane lire turcesti, cea mai scazuta dintre cele 14 oferte.
Proiectul presupune construirea de noi cai ferate si modernizarea celor deja existente, si este estimat sa se incheie an 2011. Lucrarile la tronsonul de 29 de kilometri de pe teritoriul Georgiei au inceput anul trecut.
Sectiunea de 160 kilometri de pe teritoriul Azerbaidjanului are nevoie de lucrari de renovare.
"Multumita acestui proiect, nu vom fi numai o parte a Europei, ci vom deveni o punte solida intre Europa si Asia", a spus Saakasvili.

In primul an de operare, calea ferata Baku-Kars va transporta un milion de pasageri si 6,5 milioane tone de marfuri, a precizat Yildirim.