Campania, care va coincide cu Ramadanul, se va derula pe toata perioada a lunii septembrie si a fost intitulata "Meritati sa stiti" (You deserve to know).

Initiativa Cercului Islamic din Statele Unite a fost promovata pe internet de imamul Siraj Wahhaj, din Brooklyn.

"Fiecare are dreptul sa stie ce este cu adevarat islamul, in loc sa se multumeasca numai cu informatiile si imaginile partinitoare auzite si vazute in presa", subliniaza organizatorii campaniei. "Obiectivul este corectarea neintelegerilor legate de islam", au adaugat ei.

Citeste si:

Intr-un clip difuzat pe site-ul Youtube, imamul justifica aceasta initiativa prin faptul ca, "in fiecare zi, in New York 4,9 milioane de persoane merg cu metroul".

Purtatorul de cuvant al Autoritatii de Transport Metropolitan (MTA) din New York, Aaron Donovan, a confirmat marti ca aceasta campanie va avea loc "pe toata perioada lunii septembrie" si ca a fost semnat deja un contract in valoare de 48.000 de dolari.

Republicanul Peter King, reprezentantul statului New York in camera inferioara a Congresului, a protestat fata de aceasta campanie, afirmand pe site-ul sau ca "MTA ar trebui sa o anuleze". "Este rusinos ca aceasta campanie publicitara se va derula cand se vor implini sapte ani de la atentatele din 11 septembrie, cu atat mai mult cu cat metroul este considerat tinta preferata a teroristilor", a comentat Peter King.