Alitalia va primi o injectie de capital in valoare de 700-800 milioane euro din partea unor oameni de afaceri italieni, in cadrul unui plan de salvare a companiei aeriene, aflata in pragul falimentului, a anuntat ziarul Corriere della Sera, citat de Reuters

Cotidianul, care nu a precizat nicio sursa, a anuntat ca aproximativ 10 oameni de afaceri vor lua parte la planul de salvare organizat de banca Intesa Sanpaolo, consultantul numit de guvernul italian. Corriere della Sera nu a oferit numele oamenilor de afaceri implicati in salvarea Alitalia, potrivit NewsIn.

Articolul mai mentioneaza ca planul implica circa 5.000-6.000 de disponibilizari si urmareste sa transforme Alitalia intr-un jucator mai puternic pe piata interna, cu o cifra de afaceri de 4 miliarde euro. Purtatorul de cuvint al bancii Intesa Sanpaolo a refuzat sa ofere comentarii.

Ziarele italiene au scris despre cel putin 4.000-5.000 disponibilizari in cadrul Alitalia, insa directorul executiv al Intesa Sanpaolo, Corrado Passera, a declarat ca cifrele estimate sunt “premature”.

Banca trebuie sa traseze pana la inceputul lunii viitoare un plan de reabilitare pentru compania aeriana de stat care a avut anul trecut pierderi de 495 milioane euro.

Corriere a precizat ca planul ar trebui sa fie gata pana la mijlocul lunii august si ca este inca neclar daca Intesa Sanpaolo va cumpara o participatie in cadrul Alitalia.

Cotidianul italian a mai precizat ca va fi necesata o schimbare a legislatiei italiene in ceea ce priveste falimentul, pentru ca planul sa functioneze.

Alitalia functioneaza in continuare numai datorita imprumutului de urgenta in valoare de 300 milioane euro, primit de la guvernul italian. Imprumutul este investigat de Comisia Europeana, pentru a stabili daca incalca sau nu regulile ajutoarelor de stat.

Licitatia initiala organizata in 2007, pentru cumpararea pachetului de 49,9% detinut de stat in cadrul companiei a esuat, dupa ce toti ofertantii s-au retras. Vanzarea catre Air France-KLM, planificata la incepututl acestui an, a esuat de asemenea, dupa ce sindicatele nu au acceptat disponibilizarile prevazute in acord.

Concurentul italian Air One, a carui oferta pentru Alitalia a fost respinsa in favoarea celei inaintate de Air France-KLM, nu va participa cu bani, insa va fi implicat in planul de salvare prin cedarea de terminale si aeronave, mai precizeaza Corriere.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.