Autoritatile din Qatar vor sa privatizeze postul de televiziune prin satelit Al-Jazeera, din cauza presiunilor exercitate de Statele Unite si a boicotului asupra publicitatii impus de statele arabe, nemultumite de politica editoriala a postului, relateaza editia electronica a "The Guardian".
Reporterii Al-Jazeera se tem ca, in cazul in care postul de televiziune va fi privatizat, presiunile comerciale vor conduce la o schimbare a modului de prezentare a evenimentelor. Modul in care Al-Jazeera prezinta evenimentele politice a antrenat Qatarul in dispute cu aproape toate tarile din regiune, inclusiv cu Arabia Saudita si Iranul.

Arabia Saudita este liderul unui boicot privind publicitatea. Exista temeri potrivit carora sauditii vor cumpara postul de televiziune in cazul in care actiunile Al-Jazeera vor fi puse in vanzare la bursa din Qatar. Al-Jazeera, care si-a inceput activitatea in 1996, a fost postul de televiziune care a inceput revolutia media in lumea araba. Impreuna cu Internetul, posturile de televiziune prin satelit demonstreaza ca regimurile autocrate nu mai pot monopoliza fluxul informativ.

Regimul din Qatar este proamerican, lucru neobisnuit intr-o regiune unde liderii politici critica de obicei administratia de la Washington. Aceasta este critica la adresa programelor difuzate de Al-Jazeera, mai ales a celor referitoare la reteaua terorista Al Qaeda, la conflictul israeliano-palestinian si la Irak. "Suntem nemultumiti de faptul ca Al-Jazeera ofera timp de emisie persoanelor care incita la violenta. Nu este vorba de un amestec guvernamental, ci este o problema de etica. Le semnalam problemele de etica si ziaristilor din Statele Unite", a declarat Hans Wechsel, responsabil al Departamentului american de Stat.