Campania electorala pentru alegerile prezidentiale din SUA implica cheltuieli record pe reclame TV, estimate la 800 de milioane de doalri, ceea ce contribuie la o crestere a incasarilor televiziunilor pentru reclame cu pana la 6% in 2008, informeaza Reuters, potrivit NewsIn.

Chiar si in era YouTube, televiziunea ramane cea mai eficienta cale de a ajunge la publicul larg al votantilor, spun expertii, iar democratul Barack Obama si republicanul John McCain vor stabili un nou record de cheltuieli pentru reclame TV. Totalul acestor cheltuieli este estimat la 800 de milioane de doalari (506 milioane de euro), de Campaign Media Analysis Group, care montorizeaza publicitatea politica.

Pentru televiziuni, aceasta inseamna o crestere a incasarilor pentru difuzarea de reclame, estimata la 2% si 3% pentru posturile locale si respectiv nationale, si a 6% pentru posturile de televiziune prin cablu, potrivit ZenithOptimedia.

"In fiecare luna, in fiecare trimestru, atingem un record", a declarat directorul financiar al companiei CBS, Fred Reynolds. Compania care detine reteaua CBS, precum si statii de televiziune locale, a incasat din difuzarea publicitatii politice aproape 30 de milioane de dolari in primul trimestru din 2008.

Companii precum NBC, al General Electric, sau ABC, din Walt Disney, radiodifuzori, precum Sinclair Broadcast Group, Belo Corp si Hearst-Argyle Television, si companii media, precum Gannett Co Inc si Meredith Corp, se pot astepta de asemenea la o crestere a veniturilor din publicitate in anul electoral.

Obama, care nu a optat pentru sistemul de finantare din bani publici a campaniei sale, a reusit sa stranga 286 milioane de dolari numai pana la sfarsitul lui mai, ceea ce ii va permite sa isi difuzeze reclamele atat in anumite state, favorabile lui McCain, pentru a il obliga pe acesta sa le apere, cat si pe plan national, in timpul unor evenimente precum Jocurile Olimpice.

McCain, care isi finanteaza campania din bani publici, va beneficia doar de 85 de milioane de dolari in ultimele doua luni de campanie, fiind nevoit sa planifice mai atent difuzarea reclamelor.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.