Un studiu realizat de un oficial civil al Corpului Puscasilor Marini, citat de Associated Press, releva faptul ca au existat greseli majore de management in trimiterea pe front a vehiculelor blindate antimina si protejate contra ambuscadelor. Una dintre cauzele intirzierilor a fost costul prea mare al acestor transportoare, de circa un milion de dolari fiecare, precum si faptul ca programul de dotare a trupelor americane viza fabricarea unor vehicule mai usoare.

Dupa ce secretarul Apararii, Robert Gates, a declarat, in mai 2007, ca realizarea acestor camioane blindate, numite MRAP, este programul prioritar de achizitii al Pentagonului, vehiculele au inceput sa fie trimise in Irak in cantitati mari. Vehiculul cintareste 40 de tone si ii protejeaza pe militarii americani de dispozitivele explozive improvizate, armele preferate ale insurgentilor irakieni. Doar patru soldati au fost ucisi de astfel de bombe in timp ce se aflau in MRAP, in trei dintre cazuri fiind vorba, de fapt, de o versiune mai veche a masinii.