Ministrii s-au declarat de acord ca limitele sa intre in vigoare din 2012.

Acest acord aduce industria aviatica in interiorul aranjamentului european prin care se tranzactioneaza cote de dioxid de carbon.

Astfel, operatorii care zboara mai putin sau folosesc tehnologii ecologice isi pot vinde cotele catre companii care folosesc mai mult combustibil, deci polueaza mai mult.

Comisarul european pentru mediu, Stavros Dimas, afirma ca emisiile aviatice s-au dublat din 1990 si se vor dubla inca o data pana in 2020, de aceea e important ca industria respectiva sa fie introdusa in strategiile de prevenire a incalzirii globale.

Citeste si:

Companiile aviatice spun ca vor face eforturi pentru a absorbi costurile suplimentare generate de aceasta directiva.

Insa gruparea ecologica Prietenii Pamantului sustine ca planul este fragil si cere noi masuri, cum ar fi impunerea de TVA asupra combustibililor pentru avioane.

Acordul de joi are nevoie de aprobarea Parlamentului European si a ministrilor transporturilor din tarile Uniunii.